בזק בינלאומי צפויה להשלים ההשתלטות על וואלה

בזק בינלאומי החליטה לנצל את מחירי השוק הנמוכים לאסוף %20 נוספים מהון חברת האינטרנט, אך נראה כי דליפת מידע עשויה להקשות את מלאכתה * גם היום ריכזו מניות וואלה מסחר ער

גם היום המשיכו מניות וואלה לרכז מחזורים גדולים, עליות ובעיקר ספקולציות. למרות שזהות רוכשי המניות ביומיים האחרונים עדיין לא התבררה, בהחלט ייתכן כי דליפת מידע למנהלי תיקים שביצעו את הרכישות עשויה לספק הסבר. ל"גלובס" נודע כי בחודש שעבר קיבלה בזק בינלאומי, בעלת המניות הגדולה בוואלה, את אישור משרד התקשורת להגדיל את אחזקותיה בחברה ל-%45.

הירידה החדה במניות וואלה בחודשים האחרונים, שאיבדו %60 מערכן, ודאי שהקלה על קבלת האישור, שכן סכומי ההשקעה הנדרשים מבזק בינלאומי נמוכים כעת בהרבה ממה שהיתה נדרשת להשקיע בתחילת השנה. אתמול, כאמור, עלו מניות בזק ב-%21 במחזור גדול של יותר מ-11 מיליון שקל, לשווי חברה של 30 מיליון דולר וגם היום המשיכו לרכז מחזורים ועליות.

בזק בינלאומי, לפחות בינתיים, לא הודיעה על רכישת מניות ובוואלה התקשה היום המנכ"ל, גדי הדר, לספק הסברים. הדר שלל את האפשרות שנפוצה אתמול ולפיה מנהלת וואלה מו"מ להכנסת גורם אסטרטגי בינלאומי לחברה (דוגמת יאהו). מאידך הוא גם לא דחה על הסף את האפשרות, לפיה קיים גורם מקומי שכזה שהחליט לנצל את הכמות הגדולה של סחורה צפה, הנתונה בידי הציבור, כדי לרכוש נתח מהותי.

בזק בינלאומי, כך נודע, ביקשה לנצל את מחיר השוק האטרקטיבי, לדעתה, שבו נסחרת כיום וואלה ולרכוש דרך השוק %20 נוספים ממניות החברה. וואלה, צריך להזכיר, צפויה לגייס בסוף החודש 20 מיליוני שקל למימון פעילותה באמצעות הנפקת זכויות. מאחר שכיום מחזיק הציבור מעל %50 מהון החברה, הרי שרכישת מניות נוספות בידי בזק בינלאומי צפויה להבטיח חלק גדול יותר מהגיוס העתידי.

בזק בינלאומי רכשה בדצמבר 99' %26 ממניות וואלה מידי משוב מחשבים, תוך שהיא מחליפה את החברה האם בזק, לה הוענקה במהלך אותה שנה אופציה להגיע ל-%50 ממניות וואלה. את השקעתה, 6 מיליון דולר, ביצעה בזק בינלאומי לפי שווי חברה של 24 מיליון דולר בלבד לוואלה.

משוב מחשבים, המשתייכת לקבוצת פורמולה, מי שהחזיקה עד לפני שנה בשליטה בוואלה, דוללה בעקבות מכירה אינטנסיבית של אחזקות, ל-%10.4 בלבד כיום. ממכירת המניות שהיו בידיה לבזק בינלאומי, מריל לינץ' והציבור (אופציות רכישה, שמומשו ברבעון הקודם), הפיקה משוב מחשבים רווחי הון בסכום כולל של 65 מיליון שקל.

וואלה, המפעילה את פורטל האינטרנט הפופולרי בישראל (וואלה!), מעסיקה כיום 85 עובדים, 53 במסגרת הפורטל והיתר בפעילות תוכנה של אספקת שירותי יעוץ, תכנון ופיתוח של מערכות אינטרנט עסקיות. ברבעון הראשון של 2000 רשמה החברה הפסד כבד של 3.7 מיליון שקל, לאחר הפסד של 4.1 מיליון שקל לשנת 99' כולה. נכון לסוף הרבעון עמדה יתרת המזומן שבידי החברה על 10.6 מיליון שקל בלבד, למרות הנפקת מניות, בה גייסה 17 מיליון שקל ביולי 99'.

מספר הפרסומות הנצפות בוואלה, דווח בתחילת החודש, עומד על 20.6 מיליון דפים חודשיים בממוצע, המשך לגידול המהיר שנרשם ברבעונים קודמים. עם זאת, מסתבר שהגידול המשמעותי בהכנסות החברה, שעמדו על כ-4 מיליון שקל ברבעון הראשון, אינם מתורגמות לשורת הרווח, וזאת בשל הגידול במספר עובדי החברה, הוצאות פרסום וקידום ומכירות וכן עלייה בעמלות מכירה.

גדי הדר, מנכ"ל וואלה, שנקרא להסביר בחודש שעבר את הסיבה להנפקת הזכויות, טען כי לוואלה אין בעיית מזומנים: "כשמישהו רוצה להשקיע בך, אתה לוקח. מדובר בהנפקת זכויות שבה בעלי המניות מבטיחים לרכוש את חלקם.... החלטנו שעכשיו זה עיתוי טוב כי בזק ופורמולה אומרות לנו: 'קחו כמה כסף שאתם רוצים'".

« שי שלו « בזק בינלאומי צפויה להשלים ההשתלטות על וואלה « בזק בינלאומי החליטה לנצל את מחירי השוק הנמוכים לאסוף %20 נוספים מהון חברת האינטרנט, אך נראה כי דליפת מידע עשויה להקשות את מלאכתה * גם היום ריכזו מניות וואלה מסחר ער