אמריקן איירליינס: קיבלנו רישוי לטוס לישראל מכל מקום בארה"ב - ולא רק מניו-יורק

חברת התעופה אמריקן איירליינס, המתכננת להתחיל לבצע השנה טיסות סדירות וישירות בין ארה"ב לישראל, הודיעה היום (ד'), כי יש לה רישוי לטוס לישראל. החברה הוסיפה, כי הרישוי תקף לטיסות מכל מקום בארה"ב, מה שרומז על האפשרות שהטיסות לארץ יבוצעו לא רק מניו-יורק.

כפי שפורסם ב"גלובס" בתחילת השבוע, מתכננת החברה, המפעילה 856 מטוסים, 7 טיסות שבועיות לתל-אביב במטוסי בואינג 300- 767 ארוכי טווח. בהודעת דובר החברה בפורט-וורת', טקסס, ג'ון הוטארד, נמסר, כי הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי לטיסות משותפות (קוד שרינג) שחתמה אמריקן איירליינס עם אל-על אינו מאושר, בהתנגדות של רשויות התעופה של ארה"ב.

"ארה"ב מסרבת לאשר את ההסכם", מסרה החברה, "מכיוון שישראל, בעקבות תלונות של חברת אל-על, מסרבת לאשר את הסכם הקוד המשותף בין חברת נורת' ווסט לבין חברת התעופה ההולנדית ק.ל.מ לביצוע טיסות לישראל".

אמריקן איירליינס מתכננת להתחרות באל-על ובחברות טי.וו.איי וקונטיננטל האמריקניות. ארקיע מתכננת להתחיל לפעול בקו לארה"ב מאוקטובר. אל-על הזהירה, כי אם תתחיל אמריקן איירליינס לטוס לישראל בטיסות ישירות, יבוטל ההסכם ביניהן.

הטיסות לארה"ב הן מוקד הרווח העיקרי של אל-על, והיא תפעיל הקיץ 33 טיסות שבועיות בקו. אל-על טוענת, כי אין, לדעתה, מקום ל-4 חברות תעופה שונות בקו לארה"ב. מקורות בהנהלת אל-על הביעו דאגה מפני פגיעה נוספת בטיסותיה לצפון אמריקה.

לא ברור מה יעלה בגורל השותפות בין אל-על לאמריקן איירליינס בתוכניות הנוסע המתמיד וצבירת המיילים. ההסכם, המיושם כבר כיום, מאפשר לנוסעי אל-על לצבור מיילים גם מטיסות אמריקן איירליינס מאירופה לארה"ב.« מאת דרור מרום « אמריקן איירליינס: קיבלנו רישוי לטוס לישראל מכל מקום בארה"ב - ולא רק מניו-יורק