אהרונסון: מגדל התצפית הוא הר העצה הרעה

ביוזמת חבר מועצת עיריית ירושלים, יוסי טל-גן, התקיים בשבוע שעבר (ד') שימוע ציבורי למגדל התצפית המתוכנן להיבנות בעיר. את מגדל יזם עוזי סלע ותכנן האדריכל יהונתן שילוני. בשימוע השתתפו כ-500 משתתפים שבאו לחוות את דעתם על המגדל, שאושר כבר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

נציג תושבי שכונת תלפיות מזרח העלה את חששות התושבים מהתנועה הצפויה במקום ואת החשש מפני הקרינה רדיו אקטיבית מהאנטנות שיוצבו במקום. סלע התחייב בפני התושבים ליישם את כל תוצאות ועדת הבדיקה שפועלת במקום.

האדריכל שלמה אהרונסון, שתיכנן את טיילת ארמון הנציב, אמר בשימוע שהוא רואה במגדל יוזמה הגובלת בחוצפה. לדעתו ירושלים אינה זקוקה לאטרקציות אלא לבתי מלון, דרכי גישה וחניונים, ויש בה מספיק מקומות שמושכים תיירות. אהרונוסון ציין גם שהמקום בו מתוכנן המגדל הוא "הר העצה הרעה", ולכן הוא רואה בכך חוסר רגישות כלפי העולם הנוצרי.

האדריכל אמיר שוהם, נציג המועצה לשימור אתרים, רואה במגדל סכנה לעתיד הבנייה בירושלים משום שיהווה אתגר לערביי העיר לבנות מגדל גבוה יותר באזור בית לחם. הוא גם הביע את חששו שהתיירים המגיעים לעיר יעלו על המגדל, יצפו בנוף וידירו את רגליהם מסימטאות העיר.

האדריכל ישראל גודובי'ץ הביא לדבריו את ברכתם של מלונאי ת"א שישמחו שהתיירים יגעו לירושלים, יעלו על המגדל ויחזרו לת"א מבלי לשהות בירושלים.

חבר מועצת העיר מטעם הסיעה החרדית, הרשל קלמן, תמך בתוכנית משום שלדעתו היא תקל על אזרחים המתקשים בהליכה ליהנות מהעיר.

« דליה טל « אהרונסון: מגדל התצפית הוא הר העצה הרעה