נחתם ההסכם הסופי למכירת חטיבות המיתוג של טלרד לנורטל

יצרנית התקשורת הקנדית נורטל וקבוצת כור חתמו בסוף השבוע על הסכם סופי להקמת חברת נורטל נטוורקס ישראל. החברה תתמקד באספקת פתרונות אינטרנט של נורטל נטוורקס בישראל ובשווקים אחרים.

סגירת ההסכם, לאחר שיאושר על ידי המדען הראשי ועל ידי הממונה על ההגבלים במשרד התעשיה והמסחר, צפויה ב-30 ביוני.

נורטל תחזיק ב-%72 מהחברה, ואילו כור וטלרד יחזיקו ביתרת %28. ל"גלובס" נודע, כי כור תחזיק ב-%21 ואילו טלרד ב-%7 מנורטל נטוורקס ישראל. נורטל תכניס לחברה זו את כל פעילויותיה בישראל, המקיפות מכירות של 100 מיליון דולר בשנה.

לעיסקה בין שתי החברות שני רכיבים נוספים. האחד - נורטל נטוורקס ישראל תרכוש מטלרד נטוורקס את שירותי השיווק, המכירות והתמיכה של עסקי המיתוג הציבורי ומכירות לחברות הפעלה, ואת עסקיה של טלרד מחוץ לתחומי ישראל במספר שווקים, כולל דרום אמריקה ואפריקה, תמורת 95 מיליון דולר. כור תרשום רווחי הון מעיסקה זו של 85 מיליון דולר.

טלרד תשמור לעצמה את עסקי מרכזיות הכוכב, הרשומים כפטנט שלה, המוכרים תחת הכינוי SBS, ואת עסקי חברות הסטארט-אפ, וגם תמשיך לייצר ולבצע מחקר ופיתוח עבור החברה החדשה ועבור נורטל העולמית.

הרכיב השני של העיסקה הוא מימוש האופציה שיש לנורטל למכור בחזרה את אחזקותיה בטלרד (%20) לכור תמורת סכום הרכישה של 45 מיליון דולר.

לאחר סגירת ההסכם ב-30 ביוני, תעבור כל פעילות המיתוג של טלרד לנורטל נטוורקס ישראל, הנמצאת היום בשלבי הקמה, ועימה 340 עובדים. את החברה ינהל דריל אדוארד, איש נורטל שישב עד כה באנגליה. קובי פז, שניהל עד כה את מערך השיווק והמכירות של מוצרי נורטל לארגונים וחברות בישראל, ימלא תפקיד זה בנורטל נטוורקס ישראל.« מאת אפי לנדאו « נחתם ההסכם הסופי למכירת חטיבות המיתוג של טלרד לנורטל