חץ-הכסף עלתה לשלב המתקדם במיכרז משרד ההגנה הבריטי להצטיידות במל"טים

תתמודד בשלב זה מול הקונצרנים נורת'רופ-גרומאן, לוקהיד-מרטין ובריטיש-איירוספייס

חברת חץ-הכסף, המייצרת מטוסים ללא טייס (מל"טים), עלתה לשלב המתקדם במיכרז של משרד ההגנה של בריטניה, להצטיידות במל"טים טקטיים.

בתחילת ההתמודדות השתתפו 12 חברות בינלאומיות. עתה נותרו: חץ-הכסף, המתמודדת במשותף עם חברת ראקאל הבריטית; קונצרן נורת'רופ-גרומאן האמריקני; קונצרן לוקהיד-מרטין מארה"ב; קונצרן בריטיש-איירוספייס.

המל"ט שמבקשים לרכוש כוחות היבשה של צבא בריטניה מכונה SENDER, והוא מיועד לאספקת מידע מודיעיני משדה הקרב בזמן אמת.

השלב הראשון של תוכנית ההצטיידות צפוי להימשך שנה. החברות יציעו פתרונות מערכתיים, בהתאם לדרישות הצבא הבריטי. הפתרונות יכללו את כלי הטיס עצמו, את מערכות הבקרה הקרקעיות, את מערכות השליטה, מערכות תקשורת וסנסורים.

חץ-הכסף מציעה לבריטניה את המל"ט "הרמס-450 אס", שהוא גירסה מושבחת למל"ט קודם של החברה. לדברי החברה, את המל"ט רכש גם צה"ל. הוא מסוגל למלא משימות של איסוף מודיעין, מעקב ואיתור מטרות. הוא מסוגל לספק נתונים לכוחות ארטילריה, לצורך טיווח לעבר המטרות, ולשמש גם תחנת מימסר נתונים.

כמו כן, מסוגל המל"ט למלא משימות מודיעין מעל הים ולבצע פעילות של הערכת נזקים בשדה הקרב. בנוסף, הוא ממלא משימות של סיור חופים וגבולות, איתור תקלות גרעיניות, מחקר מטאורולוגי ומחקר אטמוספרי.

ה"הרמס-450 אס" מסוגל לשאת מערכות ראיית לילה באמצעות טכנולוגיית אינפרא-אדום, מציין לייזר, ומערכת טלוויזיונית, המסוגלת לשדר נתונים בזמן אמת.

אלביט-מערכות מייצרת סידרה של מטעדים (מיתקנים הניתנים להתקנה על המל"ט), שמצטיינים ביכולת פעילות ביום ובלילה, צילום בצבע ופעילות מבצעית גם בתנאי מזג אוויר קשים.

המל"ט בנוי מחומרים מרוכבים, ולו מנוע בעל מדחף אחורי. יש לו מערכת כוח עצמאית, עם יכולת טיסה אוטומטית. הוא מנווט באמצעות מערכת לוויינים (GPS). טווח הטיסה שלו 200 ק"מ, והוא מסוגל לשהות באוויר 20 שעות. מוטת כנפיו 10.5 מטר ואורך גופו 6.5 מטר. משקל ההמראה המירבי שלו הוא 450 ק"ג.

חץ-הכסף נמצאת בבעלות אלביט-מערכות וחברת אל-אופ.