בג"ץ: כהונת מאיר דורון כמנכ"ל חלמיש - תופסק לאלתר

עקב כהונתו הבו-זמנית של ארנון גלעדי בתפקיד

כהונתו של מאיר דורון למנכ"ל בפועל של חלמיש תופסק לאלתר. כך קבעה היום (ה') שופטת בג"ץ, איילה פרוקצ'יה, בתום דיון בעתירה שהגישה העמותה לקידום מימשל תקין נגד חלמיש, דירקטוריון החברה ואחרים.

השופטת קבעה, כי כהונת דורון תופסק עקב כהונתו הבו-זמנית של ארנון גלעדי כמנכ"ל בפועל של החברה. במהלך הדיון שאלה השופטת אם זו מדיניות סבירה למנות מנכ"ל בפועל, כאשר טרם ניתנה החלטת השרים בעניין.

ב"כ המדינה, עו"ד קובי אמסלם, ציין שאין אפשרות חוקית לשני המנכ"לים לכהן במקביל. לאחר הודעת הפרקליטות, פנתה השופטת לב"כ של דורון והציעה להם לשקול את הפסקת כהונתו. ב"כ הדירקטוריון, עו"ד אבנר ברק, וב"כ של דורון, עו"ד עדי אלבוים, קיבלו את הצעת השופטת ולאור האמור, ניתן פסק הדין.

השופטת, ציינה בפסק הדין כי ניתן יהיה לחזור ולשקול את מינויו של דורון כמנכ"ל בפועל אם וכאשר לא יכהן בחברה מנכ"ל אחר.

העמותה לקידום מימשל תקין, באמצעות עו"ד צילה טמיר וכרמלה חנוך, ביקשו להפסיק את כהונת דורון לאלתר, עד שתינתן החלטת השרים בעניין אישורו כמנכ"ל קבע. העמותה ביקשה לבטל את מינויו, בטענה כי המיכרז לתפקיד נתפר במיוחד עבורו ונעשה בניגוד לכללי המינהל התקין. לדבריה, המינוי נעשה במסגרת עיסקה, לפיה ימונה דורון, מקורבו של ראש הממשלה אהוד ברק, לתפקיד מנכ"ל, ואילו מקורבו של שר השיכון יצחק לוי, אברהם בלושטיין, לסמנכ"ל.

המשך הדיון בעתירה עוכב עד להחלטת השרים בעניין, אם לאשר את המינוי.