דוידי גילה רכש 8% ממניות גנדן נדל"ן תמורת 5 מיליון ד'

בעלי השליטה בחברה הם נוחי דנקנר ובני משפחתו

יזם ההיי-טק דוידי גילה, רכש 8% ממניות חברת גנדן נדל"ן, בהשקעה של 5 מיליון דולר. זוהי השקעתו הראשונה של גילה בארץ בתחום הנדל"ן. ההשקעה משקפת שווי חברה של כ-62 מיליון דולר.

בעלי המניות האחרים בגנדן נדל"ן הם נוחי דנקנר ומשפחתו (62% לפני הגיוס), משפחת גילינסקי מקולומביה (22%), עו"ד אבי פישר (9%) והמנכ"ל, רפי ביסקר (7% ). פישר הוא עוה"ד של עיסקי גילה בישראל, ועל פי ההערכות, קשר זה הוא שהוביל לעיסקה.

גילה מכר אשתקד לאינטל את חברת רכיבי התקשורת DSPC שייסד תמורת כ-1.6 מיליארד דולר. כיום הוא מנהל את חברת ואיו, ספקית אינטרנט מהיר, ומעורב במספר חברות טכנולוגיה נוספות.

גנדן נדל"ן, שהוקמה לפני כחצי שנה, כבר נכנסה לשורת השקעות, והעיקרית שביניהן רכישת 20% ממניות קרדן נדל"ן, הפועלת במזרח אירופה, תמורת כ-20 מיליון דולר. בנוסף, נכנסה החברה הצעירה למספר פרוייקטים לבניית 1,850 דירות ברחבי הארץ. נודע, כי בימים אלה היא מנהלת מו"מ לרכישת מיתחם מלון נאות מדבר בבאר שבע, כדי לבנות מאות דירות על הרזרבה הקרקעית של המלון. היקף העיסקה טרם סוכם.

נוחי דנקנר, בעל המניות המוביל בגנדן, מכר אשתקד ביחד עם משפחתו את חלקה בדנקנר השקעות בכ-55 מיליון דולר. משפחת גילינסקי מכרה במסגרת אותה עיסקה מניות ב-33 מיליון דולר. סכום זה הוא התשתית הפיננסית להשקעותיה של גנדן נדל"ן.