מרדוק ותיא יתמודדו במשותף על הערוצים הייעודיים ועל הערוץ השלישי

בשלב הראשון של השותפות, ישקיעו 5 מיליון דולר במיזם אינטרנט וטלוויזיה בתחום המוסיקה

תיא תקשורת וחברת סטאר מהונג-קונג, חברת הטלויזיה והלוויין של ניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום הטלוויזיה והאינטרנט. שתי החברות יתמודדו במיכרזים לערוץ חדשות ייעודי, ערוץ מוסיקה ייעודי, וירכזו קבוצה שתתמודד במיכרז על ערוץ מסחרי נוסף.

ההסכם כולל בשלב הראשון הקמת מיזם אינטרנט וטלוויזיה בתחום המוסיקה, שיפעל תחת המותג V (ערוץ המוסיקה של סטאר באסיה), בהשקעה של 5 מיליון דולר. סטאר מחזיקה 10% מהמיזם וקיבלה אופציה להגדיל את השקעתה עד ל-50%.

עוד יכלול המיזם הקמת פורטל אנכי בתחום המוסיקה, שיציע תוכן ייחודי בסגנונות מוסיקה שונים, ויתמודד על זיכיון לערוץ מוסיקה ייעודי בטלוויזיה. את הפורטל ינהל טל ברמן.

לפי ההסכם, תהיה תיא תקשורת הנציג העיסקי של סטאר בארץ, ותקבל עדיפות בשיתופי פעולה בתחומים נוספים. את סטאר מנהל ג'יימס מרדוק, בנו של רופרט מרדוק, שהגיע לארץ לצורך חתימת ההסכם.

סטאר בדקה את השוק בארץ בחודשים האחרונים, ובחנה כניסה לשותפות עיסקית עם מספר חברות. בשלב הסופי התמודדו אולפני JCS שבבעלות רון לאודר, קבוצה שכוללת את הליקון וסוני-ישפאר (בבעלות לוני הרציקוביץ) ותיא.

קבוצת ניוז קורפ היא קבוצת המדיה השנייה בגודלה בעולם, אחרי טיים-וורנר, ונכסיה נאמדים ב-15 מיליארד דולר. הקבוצה פועלת בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית וההפקה בארה"ב (רשת פוקס), באירופה (ערוצי SKY), באסיה (רשת STAR) ובדרום אמריקה.

ניוז קורפ שותפה בארה"ב עם סבן אינטרטיימנט, בבעלות חיים סבן, בערוץ פוקס, ובעולם בערוצי הילדים פוקס קידס. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח בשבוע שעבר, כי סבן וניוז מנהלים מגעים על סיום השותפות ביניהם ומכירת פוקס.

רשת סטאר הוקמה בשנת 1991, והיא משדרת באמצעות לוויין לאסיה והמזרח התיכון. כיום משדרת סטאר למעלה מ-30 ערוצים ל-300 מיליון איש ב-53 ארצות וב-7 שפות.

ניוז קורפ שולטת בחברת INDS הישראלית, המתמחה בכרטיסים חכמים, ובנתה את מערך השידור של YES, ותספק פתרונות לחברות הכבלים.

תיא תקשורת נמצאת בבעלות תיא השקעות (49%), גמול (18%) והציבור. החברה עוסקת בהחזקה, ניהול ותפעול עסקי התקשורת והתוכן של קבוצת תיא, מבעלי אולפני הרצליה, האולפנים המאוחדים, שידורי פרסומת מאוחדים, ונגה תקשורת.

לתיא תקשורת אחזקות נוספות בתחום האינטרנט באמצעות חברת "תיא-נט" המפעילה פורטל נדל"ן, ולאחרונה השקיעה בחברת פרימוס עיצוב ואנימציה.