סינאל תבדוק את הטמפרטורה בשוק הראשוני

תקיים מחר מכרז מוסדי לגיוס כ-9 מיליון דולר מהציבור * בין בעלי המניות בסינאל - רן קרול, משרד רו"ח זינגר-ניר, יאיר סרוסי ועוזי נתנאל, המשמש גם כיו"ר החתם, דיסקונט שוקי הון

סנונית ראשונה בגל ההנפקות על בסיס תוצאות הרבעון הראשון תצא מחר לדרך: חברת סינאל, העוסקת בפיתוח וייצור של מערכות איסוף וניהול נתונים תקיים את המכרז המוסדי לקראת הנפקה לציבור. סינאל מבקשת לגייס כ-9 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר לפני הכסף. חתמי ההנפקה, שאותה מובילים אי.בי.אי, לאומי ושות' ודיסקונט שוקי הון, ינסו להבטיח במכרז המוסדי מחצית מהיקף ההנפקה.

מדובר בהנפקת מבחן לשוק הראשוני. שוק חלש, וממילא גם סלקטיבי בהרבה ממה שהיה בתחילת השנה. המציאות הנוכחית, כופה על החתמים להציע למשקיעים בת"א סחורה "אמיתית", כזו שמושתתת יותר על הכנסות ורווחים ופחות על חלומות.

סינאל נראית כמי שעונה על ההגדרה. החברה מציגה צמיחה נאה בהכנסות, שגדלו מ-30 מיליון שקל ב-97' ל-50 מיליון אשתקד. בתקופה זו עלה הרווח הנקי מ-3 ל-11 מיליון שקל.

בעלת המניות הגדולה בסינאל היא אוגדה השקעות. מדובר בחברה פרטית, שהעמידה את המימון הראשוני להקמת החברה. במניות אוגדה, המחזיקה 31% מההון של סינאל, מתחלקים בחלקים שווים שבעה בעלי מניות - צבי פלדה, שמעון חפץ, אברהם ברנט, עזריאל מורג, שמעון סטרוד, עוזי נתנאל וחברת הצלחה להשקעות, שבבעלות דוד הירשפלד ויורשי שבתאי אנגל ז"ל.

עוזי נתנאל הוא לא רק בעל מניות בסינאל. נתנאל הוא גם יו"ר דירקטוריון פעיל בדיסקונט שוקי הון, מה שבאופן טבעי מעורר שאלות על הדרך שבה נכנסה האחרונה לקונסורציום החתמים של ההנפקה. נתנאל, שאשתקד פרש מתפקיד יו"ר מכבי העולמי, לאחר אסון גשר המכבייה, אמר היום כי "המעורבות שלי בסינאל ובדיסקונט שוקי הון היא דבר ידוע ואין איתו שום בעיה. זה הוכרז בכל צורה איפה שצריך ואף אחד לא שמר את זה בסוד". לשאלה האם סייעה מעורבותו בסינאל לדיסקונט שוקי הון להשתלב בהנפקה, אמר נתנאל כי: "אינני חושב שנעשה דבר כלשהו שלא כדין. סינאל היתה צריכה לבחור את הכוחות הכי טובים בשוק ודיסקונט חיתום עומדת בקריטריונים לא פחות טוב מהחתמים האחרים".

סינאל מפתחת מספר מערכות, מבוססות חומרה ותוכנה: מערכות נוכחות עובדים (מאפשרות איסוף ועיבוד נתונים של שעות העבודה בארגון הלקוח); מערכות בקרת גישה (מאפשרות הגבלת הכניסה למשרדי הארגון) ומערכות בקרת רצפת ייצור (מאפשרות שליטה יעילה על תהליכי הייצור בארגון).

המוצרים הללו מכילים תוכנה ייעודית, שפותחה בחברה עבור כל אחת מהמערכות ומסופי דיווח אלקטרונים לאיסוף נתונים. בנוסף, מוצרי החברה עושים שימוש בטכנולוגיות קיימות של קריאה (כרטיס מגנטי, ברקוד) ותקשורת (מודם, אינטרנט). שירותי התמיכה שמעניקה סינאל ללקוחותיה היוו אשתקד רבע מהכנסות החברה.

לסינאל לקוחות מ-42 מדינות. הללו כוללים משרדי ממשלה, תעשיות ביטחוניות ובנקים בארץ וכן חברות בחו"ל, שעליהן נמנות קוקה-קולה, מקדונלד'ס, פיליפס ופולקסוואגן. לסינאל הון עצמי של 33 מיליון שקל ומהדו"חות הכספיים שלה עולה כי אשתקד ביצעה השקעות מו"פ בהיקף של 4 מיליון שקל לפיתוח הדור הבא של מערכות החברה. סינאל מבצעת הפחתה מלאה של המו"פ.

הרבעון הראשון של סינאל נחשב עונתית לחלש יחסית (רק 19% מהמכירות). הרבעון הרביעי הוא החזק ביותר. על רקע זה סיימה החברה את הרבעון הראשון של השנה הנוכחית ברווח של 1.3 מיליון שקל לעומת הפסד של 285 אלף שקל ברבעון המקביל ב-99'. במהלך הרבעון מחקה החברה מיליון שקל בשל כניסת לקוח לקשיים.

בסינאל מועסקים 138 עובדים. יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה, גבי בוגנים, מחזיק 18.5% מהמניות. בעל המניות השלישי בגודלו הוא אבי דותן (14.9%) ואחריו חברת גמול-אמגל, שמשותפת לחברת ניהול קופות הגמל וקרנות הפנסיה גמול ולחברה פרטית שבעלי המניות בה הם רן קרול, יאיר סרוסי, גיל גרשלר ודן רבינר.

בעלת מניות נוספת בסינאל היא חברת זינגר-ניר שירותי ניהול מבית רואי החשבון יצחק זינגר ואילן ניר. זינגר-ניר מחזיקה 8.1% ממניות סינאל ומקווה כנראה שהניסיון הנוכחי שלה בבורסה יסתיים באופן שונה מזה, שבו הסתיים הניסיון הקודם, עם חברת וידאומטריקס, אחת מהנפקות השערוריה הגדולות ביותר, שידעה הבורסה של ת"א מעודה.