כל הנוצץ בהחלט זהב

"מעצבי תכשיטים ישראליים מסרבים למכור את יצירותיהם ברשתות", טוען מאיר בובליל, מנכ"ל הבורסה לתכשיטים, וזו לדבריו גם הסיבה מדוע 90% מתכשיטי הרשת שלו מיובאים מאיטליה. החודש הוא מארח בחנויותיו מעצבי תכשיטים איטלקיים, בנסיון להתחבב על טעמו של הצרכן הישראלי

רשת הבורסה לתכשיטים מקיימת בכל חנויותיה "חודש" מעצבים איטלקיים. כדי לעודד את הישראלים לרכוש תכשיטים, הוזמנו לארץ המעצבים עצמם: מתיאו ריגון מחברת סופר אורו, לוצ'יאנו בוטוצ'יאו מחברת רונקו, אלדו בלוטו מאורו טרנד ונוספים.

לדברי מאיר בובליל, מנכ"ל הרשת, היבוא עונה על ביקוש מצד ישראלים, המבקשים לרכוש מותגים בינלאומיים. 90% מתכשיטי הרשת מגיעים מאיטליה. טווח המחירים: מ-369 שקל ועד 396,000 שקל לתכשיט יהלום 5 קראט. בובליל טוען שרוב המחירים מאופקים, יחסית, למרות שמדובר בתכשיטים מיובאים, מכיוון שמחירו של חומר הגלם המרכזי, זהב טהור, אחיד בכל העולם. ההבדל הוא רק בשכר העבודה.

ומה עם תכשיטנים ומעצבים מקומיים?

"בארץ קיימים מעצבים מוכשרים, אולם מרביתם מעדיפים למכור את יצירותיהם בגלריה משלהם, ולא באמצעות רשתות. אנחנו עובדים גם מול מעצבים מקומיים, בעיקר בטבעות נישואין ותכשיטי יהלומים מורכבים במיוחד. אנחנו מעודדים מעצבים ישראלים חדשים, ומקצים מקום בכל סניף לתצוגה של יצירות ישראליות. הרשת גם בקשר עם בתי הספר לעיצוב תכשיטים ומציעה עבודה לבוגרים."

הבורסה לתכשיטים נוסדה לפני 25 שנה על-ידי אבי עזריאלנט ונמכרה לעופר ואיה עזריאלנט, ואלה מכרו את הרשת לחברת פז חן, שהיא גם בעלת רשת התכשיטים גולד שופ. לאחרונה נרכשה החברה ע"י משפחת בובליל וניסן חכשורי.

קיימת תחרות קשה בענף?

"אנחנו משתדלים לפנות למי שמחפש תכשיטים חדשניים ובמחיר סביר. זהו קהל היעד שלנו. אנחנו מייבאים את התכשיטים ישירות מהיצרנים ולכן ביכולתנו להציע דגמים בלעדיים במחירים סבירים. התחרות בענף מתבטאת בעודף היצע ביחס לביקוש, הגורם, בין השאר, לתחרות בתחום המחירים המוצעים לצרכנים הסופיים."

ובעתיד?

"אני צופה ששוק התכשיטים והשעונים יתפתח ורשתות נוספות יקומו, התחרות תגבר והצרכן יהנה. רשתות שיקפידו על רמה גבוהה באמינות ושירות, ויציגו קולקציות מעודכנות וחדשניות, ישגשגו."

מניסיונך, ישנה נוסחה להצלחה בענף התכשיטים?

"הנוסחה, אם קיימת כזו, מורכבת ממספר גורמים: מיקום החנות - רצוי נגיש ואטרקטיבי, כגון קניונים מרכזיים; מיתוג הרשת - באמצעות בידול הנעשה ע"י הצעת קולקציות תכשיטים בלעדיות וייחודיות; כוח אדם מיומן; היצע של מותגים בינלאומיים המדברים לטעמו של הצרכן הישראלי; פירסום ויחסי ציבור - אי-אפשר ללא קמפיין הכולל מודעות ואינסרטים בעיתונות הכתובה ושימוש בקטלוגים בדיוור ישיר. החשיפה התקשורתית מגבה את הפעולות השיווקיות ותורמת להשגת תדמית רצויה."