דיאג'יו מעמידה למכירה את חברת המזון פילסבורי, בעלת מותגי גלידות האגן דאז ושימורי גרין ג'יאנטס

בעיסקה בשווי משוער של 12 מיליארד דולר * המועמדות-בכוח: ג'נרל מילז, שרה לי, היינץ * יתכן שדיאג'יו עצמה תלך למיזוג

ענקית המזון והמשקאות האמריקנית דיאג'יו (Diageo) מצטרפת לגל הקונסולידציה הסוחף את התעשיה: היא מבקשת למכור את החברה הבת פילסבורי או למזג אותה עם חברה אחרת, דיווח היום הוול סטריט ג'ורנל.

המכירה של החברה המזוהה עם מותגים כמו גלידות האגן דאז ושימורי גרין ג'יאנט, עשויה להכניס כ-12 מיליארד דולר לפי ההערכות.

לדברי אנשים המתמצאים בעניין, שעליהם מסתמכת הידיעה, רשימת המועמדים המובילים לרכוש את פילסבורי, בעלת היקף מכירות שנתי של 6 מיליארד דולר, כוללת שמות ידועים בענף המזון כמו ג'נרל מילס, שרה לי, וה.ג'יי. היינץ.

ברגר קינג - להנפקה

המהלך של דיאג'יו בא על רקע שתי רכישות מוסכמות בענף המזון: של בסטפודס ב-20.3 מיליארד דולר על ידי יוניליבר, ושל נביסקו הולדינגס ב-14.9 מיליארד דולר על ידי פיליפ מוריס. העיסקאות הללו לוחצות על חברות המזון האמריקניות להתמזג כדי להתחרות ביתר יעילות עם תאגידי ענק כמו יוניליבר ונסטלה.

דיאג'יו, שנוצרה מן המיזוג של מבשלת השיכר גינס וחברת גרנד מטרופוליטן לפני שלוש שנים, נתונה ללחץ משקיעים להתמקד בעסקי הליקרים והבירה המשגשגים, ולוותר על עסקי המזון המדשדשים. במגמה זו היא כבר הודיעה על תוכניותיה להנפיק לציבור את רשת בורגר קינג שבבעלותה.

עתידה של פילסבורי עומד על הפרק מזה כמה חודשים, כאשר בסטפודס חיפשה חלופות להצעת הרכש העויינת של יוניליבר וניסתה לרכוש את פילסבורי בעיסקת מניות עם דיאג'יו. מאז , מבלי לגלות להיטות יתר לסגור עניין במהירות, ניהלה דיאג'יו שיחות דומות עם חברות מזון אחרות. השיחות עם ג'נרל מילס נראות הרציניות ביותר.

גם חברת המזון הגדולה בעולם, נסטלה, עשויה למלא תפקיד בעניין. נסטלה אמנם השיקה את גל הקונסולידציה, אבל יש לה מיזם משותף של גלידה עם פילסבורי ומיזם משותף של דגנים עם ג'נרל מילס. מעמדה של החברה השווייצרית יכול להעניק לה מידה של השפעה על גורל פילסבורי.

התפתחות אחרת הבאה בחשבון היא שדיאג'יו תעדיף בסופו של דבר מיזוג בדרך של המרת מניות, שתותיר בידיה אחזקה משמעותית בחברת מזון מאוחדת. לפחות מבחינת מיסוי יש לדרך זו יתרונות.