און טראק מרחיבה פעילותה בארה"ב - תשתף פעולה עם סמרט נקסוס

מדובר בפרויקט המוערך ב-20 מיליון דולר

חברת און טראק מראש-פינה, הנסחרת בנויר מרקט של פרנקפורט לפי שווי של כ-100 מיליון דולר, הודיעה היום שחתמה על הסכם לשותפות אסטרטגית עם חברת SMART NEXUS מלוס אנגל'ס. במסגרת שיתוף הפעולה תטמיע און טראק את הכרטיסים החכמים שלה באפליקציות ממשיות בארה"ב שבהן שותפה סמרט נקסוס.

הפרויקט כולו מוערך בכ-20 מיליון דולר. אולם בשלב הראשון של שיתוף הפעולה יסופקו המערכות לחברת הניהול העסקי PINNACLE, שהזמינה מוצרים בשווי של 2 מיליון דולר.

לקוחותיה של PINNACLE יוכלו להשתמש בכרטיס החכם של OTI לקנייה ולמשיכת מזומנים, ואף לשדרג את הכרטיס ולהשתמש בו, למשל, לחתימה אלקטרונית. החתימה האלקטרונית אושרה לאחרונה וקיבלה תוקף חוקי לאחר שנשיא ארה"ב חתם, באופן אלקטרוני, על הצעת החוק בנושא זה.

לפני חודש זכתה און טראק עם חברות נוספות בפרויקט כרטיסים חכמים של הממשל האמריקני. עלות הפרויקט הכוללת מוערכת בכ-1.5 מיליארד דולר וחלקה של און טראק מוערך ב-100-50 מיליון דולר, שיתפרסו על פני כמה שנים.

עודד בשן, מנכ"ל און טראק ומייסדה (עם רוני גלבוע), העריך שלמכרז האמריקני, שיצא במסגרת היערכות אבטחתית כוללת של הממשל, ניגשו עשרות קונסורציומים, אולם רק חמישה הגיעו לשלב הסופי. "אנו מספקים את הטכנולוגיה לשניים מהקונסורציומים וכך נכנסו לעניין. למעשה, הטכנולוגיות מבוססות על מוצרים שלנו כמו כרטיסים חכמים, קוראי כרטיס ומערכות קישור המסוגלות להתחבר למערכות ביומטריות (זיהוי ביולוגי של תווי פנים, כף-יד, רשתית וכו' - צ.ר). היתרון הגדול של פרויקט זה הוא כרטיס הכניסה שלנו לשוק האמריקני, שהוא אחד השווקים הגדולים בעולם בתחום זה, וכניסה דרך הממשל עצמו היא הזדמנות מצוינת בשבילנו. לצורך הפעילות בארה"ב הקמנו את און טראק אמריקה (שאותה מנהל אוהד בשן, בנו של עודד בשן - צ.ר), ואני מעריך שנהיה אחד השחקנים הדומיננטיים בשוק זה".

נראה שאון טראק אמריקה בהחלט עושה מאמצים להשתלב בשוק זה. נוסף על פרויקט הממשל ושיתוף הפעולה עם סמרט נקסוס מנהלת און טראק בארה"ב שלושה פרויקטים לכרטיסים חכמים. האחד הוא לחברת HP ווריפון, שבמסגרתו משווקת החברה כרטיסי אשראי חכמים ללקוחות תחנות דלק וחנויות סמוכות. פרויקט אחר הוא שיתוף פעולה אסטרגי בנושא התחבורה הציבורית עם חברת קיוביק. כן מנהלת החברה פרויקט לחברת סמרט-סטופ, שעיקרו ייצור כרטיסים חכמים לתחנות של נהגי משאיות (STOP TRUCK) הפזורות ברחבי ארה"ב. מעריכים שהמכירות משני הפרויקטים יסתכמו בעשרות מיליני דולרים במשך תקופה ארוכה.

חברת און טראק, שהוקמה בראש-פינה בשנת 1990, סיימה את 99' עם מחזור מכירות של כ-5.5 מיליון דולר והפסד של 1.9 מיליון דולר. בשן מעריך שהשנה תשלש החברה את מכירותיה ותגיע לכ-15 מיליון דולר. את הרבעון הראשון סיימה החברה עם מכירות ב-2.3 מיליון דולר, לעומת 598 אלף דולר ברבעון המקביל ב-99'.

בנק ההשקעות הגרמני ורבורג קבע לאחרונה למניה מחיר יעד הגבוה בכ-200% ממחירה בבורסה הגרמנית, והעריך את שוויה של החברה ב-300 מיליון דולר. להערכת כלכלני הבנק (שהוביל את הנפקתה של און טראק בספטמבר 99'), השותפויות העסקיות שהחברה נכנסה אליהן ישפרו את מקומה בשוק הכרטיסים החכמים ויגדילו את פוטנציאל המכירות שלה בשנת 2001. סיבה נוספת היא שותפותה עם חברת צ'י קונג מהונג קונג שאמורה, לדברי הכלכלנים, להכפיל את מכירותיה ב-2001. כלכלני ורבורג צופים לאון טראק מכירות של 50 מיליון דולר בשנת 2001 ושל 90 מיליון דולר בשנת 2002.