ז'אן פרידמן תובע ממייסד קבוצת סקייגט 17 מיליון שקל

איש העסקים ז'אן פרידמן הגיש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 17 מיליון שקל נגד ד"ר שם טוב לוי המדען ומייסד חברת מוביילקום תקשורת.

פרידמן טוען, כי שודל ופותה על ידי לוי להשקיע בחברה תמורת 43% ממניותיה על בסיס מצגים כוזבים הבטחות שווא והצהרות ריקות מתוכן של לוי המחזיק כיום ב-43% מהון המניות בחברה. לטענת פרידמן, באמצעות עוה"ד חגי ברנר ואפרים שמיידלר, לוי הבטיח לו, כי החברה תפתח מרכז תקשורת נייד, והשקעתו בחברה תישא רווחים נאים בתוך פרק זמן קצר.

על בסיס מצגיו הכוזבים, טוען פרידמן, הוא השקיע בחברה 5.6 מיליון שקל. לטענתו, הועברו כל זכויות הקניין הרוחני ומוצרי החברה לקבוצת סקייגט, קבוצת חברות שייסד לוי והתאגדה בהולנד ובבולגריה, ונקבע כי זו תממן את פיתוח המוצרים בסך 8.34 מיליון דולר.

לטענת פרידמן, הוא גייס משקיע אסטרטגי, חברת ALCATEL אחת מחברות התקשורת המובילות באירופה. לטענתו, המימון שקיבלה החברה ממנו ומחברה זו עמד על 9 מיליון דולר.

פרידמן טוען, כי לוי הוליך אותו שולל, ועד היום לא הובאה כל ראיה שהחברה תוכל להשלים אפילו פיתוחו של מוצר בודד אחד מחבילת המוצרים להם התחייב לוי בפניו.

לטענתו, לוי הוציא ממנו כספים שלא כדין וגם חברת אלקטל הצרפתית נפלה בפח שטמן לה לוי והוטעתה על ידי מצגיו להשקיע סכומי עתק בפיתוח שנכשל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2239/00)