מר מוכרת אחזקותיה בנובקום ברווח הון של 100-135 מיליון שקל

חיים מר יכול היום לצעוק באושר. ח. מר הודיעה היום שתמכור את אחזקותיה בחברת נובקום (38%, חברת האם של נובנט) לחברה זרה, הנסחרת בוול סטריט.

כנראה שאין עשן בלי אש. רק לפני שבוע כתבנו פה על נובנט, חברת הבת של ח. מר ועל השמועות שמסתובבות בשוק על עסקה שמתבשלת למכירתה. אז שאלנו את חיים מר, בעל השליטה בח. מר על אותן שמועות ומר מיהר להכחיש אותן. "כל הזמן מדברים על מכירת נובנט", אמר אז מר, "אבל עוד לא נסגרה שום עסקה. הדיבורים זולים - אז מדברים. אבל זה לא מרשים אותי במיוחד. כשיהיה לי את הכסף ביד, אני אצעק באושר שמכרתי את נובנט".

ובכן, חיים מר יכול היום לצעוק באושר. ח. מר הודיעה היום שתמכור את אחזקותיה בחברת נובקום (38%, חברת האם של נובנט) לחברה זרה, הנסחרת בוול סטריט. העסקה תתבצע בדרך של החלפת מניות, והיא תניב למר רווח הון של 100 מיליון שקל לפחות. מר מציינת כי רווח ההון עשוי לגדול ל-135 מיליון שקל, במידה שכל ההתניות שהותנו בין שני הצדדים יתקיימו. ההודעה של החברה הזרה עדיין לא פורסמה ועתידה להתפרסם הערב בוול-סטריט ולכן ח. מר לא מסרה את זהותה. בכל מקרה, מדובר על שווי חברה, שמתקרב לכ-100 מיליון דולר.

נובקום מחזיקה במלוא הבעלות והשליטה בחברת ההיי-טק נובנט. זו האחרונה פיתחה רכיב תקשורת רב-ערוצי, המאפשר להעביר נתונים על גבי סיבים אופטיים בקצב של 155 מגהביט בשנייה. הרכיב אמור להוות פתרון לדרישות של היצרניות הגדולות בתחום הקומוניקציה - סיסקו, נורטל, לוסנט ואריקסון.

חברת אריקסון השוודית מחזיקה אופציה לרכישת 40% ממניות נובנט, תמורת 7.5 מיליון דולר. אריקסון היא גם שותפה של ח. מר בהקמת תשתית סלולארית באירופה ובשטחי הרשות הפלסטינית. לצד מר, מחזיקים במניות נובקום גם אבישי נועם (38%) ואלי בורובסקי (23%).

באותו ראיון ל"גלובס" אמר מר כי מכירת נובנט תתבצע בשווי גבוה מ-50 מיליון דולר. "המחיר היום הוא לא 50 מיליון דולר, אלא הרבה יותר. כמה? אני לא אגיד", אמר מר בראיון. ואכן, גם היום לא חושפת מר את שווייה של נובנט במסגרת העסקה. "זו לא תהיה כרומטיס, אבל אני מצפה שנקבל עבורה מחיר נאה", הוסיף מר בשבוע שעבר. הוא קיבל.