נורטל עשויה למכור לקורנינג את חטיבת הרכיבים האופטיים תמורת אחזקת שליטה

בעיסקה ששוויה עשוי להגיע ל-100 מיליארד דולר, לפי הוול סטריט ג'ורנל * העיסקה עדיין תלויה באוויר - לא כל לקוחות קורנינג יסכימו לשליטת נורטל * הפרמיה של עסקי הסיב האופטי: המחיר מגלם מכפיל של 100 להכנסות

נורטל נטוורקס וקורנינג, שתי יצרניות רכיבי רשתות תקשורת שמניותיהן נסחרות במכפילים גבוהים במיוחד, מנהלות מו"מ מתקדם על עיסקה שהיקפה עשוי להגיע ל-100 מיליארד דולר, בה תמכור נורטל את חטיבת הרכיבים האופטיים שלה לקורנינג, דיווח היום (ב') הוול סטריט ג'ורנל, בצטטו מקורות מקורבים לשיחות.

על פי העיתון, השיחות אמנם מתנהלות מזה זמן מה, אך הן עדיין בשלב שברירי ועשויות להיפסק בכך רגע, מאחר שהעיסקה תהי מסובכת. כללית, מדובר בהמרת מניות שתעניק לנורטל אחזקה של מעל 50% בחברת קורנינג, למרות שקורנינג תישאר עצמאית והיא זו שתרכוש את חטיבת הרכיבים האופטיים של נורטל. הבעיה הטמונה בכך היא שחלק מלקוחותיה של קורנינג עלולים לחוש שלא בנוח עם העובדה שהספקית שלהם היא בשליטה של נורטל.

דוברי קורנינג, הממוקמת בעיירה קורנינג במדינת ניו יורק, ונורטל, הפועלת מברמפטון, אונטריו, קנדה, סירבו להגיב על "שמועות והשערות".

נורטל נטוורקס רשמה אשתקד הכנסות בסך 21.3 מיליארד דולר, והיא מבקשת לשחרר את הערך הטמון בחטיבת הרכיבים האופטיים שלה, המייצרת מכשירי לייזר לשידור הסיגנלים האופטיים המאפשרים את תעבורת הנתונים ברשתות הסיב האופטי.

במאי כינסה נורטל את כל שלוחותיה שייצרו רכיבי רשתות אופטיות לחטיבה אחת, הנקראת היי פרפורמנס אופטיקל קומפוננטס סולושנז. צעד זה עורר את ההערכות שנורטל מעוניינת להנפיק את החטיבה הזו לציבור, או למזג אותה עם יצרנית אחרת. נורטל רוכשת רכיבים הדרושים לה גם מיצרניות רכיבים אופטיים כמו קורנינג, JDS Uniphase ו-SDL, שתיהן מסן חוזה, קליפורניה.

חטיבת הרכיבים האופטיים של נורטל רושמת הכנסות של כמיליארד דולר בשנה, על פי הערכות. תג מחיר של 100 מיליארד דולר תמורת חטיבה כזו מצטייר כחריג מעט, אבל חברות הרכיבים האופטיים (כמו כרומטיס הישראלית, שנרכשה על ידי לוסנט טכ'נולוג'יז בעיסקת 4.8 מיליארד דולר) זוכות באחרונה לפרמיות גבוהות, לנוכח המירוץ בענף אחרי מוצרים ושירותים מוגמרים לעסקים ולחברות.

רק לפני שבועיים גברה JDS Uniphase על קורנינג במו"מ המיזוג שניהלו שתיהן עם SDL, שהיא יצרנית לייזרים לשיגור אותות אופטיים, ומגברים (אמפליפיירים) לשיגור האותות הללו למרחקים של אלפי קילומטרים ברשתות סיב אופטי. SDL דיווחה על הכנסה חציונית של 183 מיליון דולר בלבד, אך היא נמכה בעיסקת מניות בשווי מקורי של 41 מיליארד דולר (שירד בינתיים, עם ירידת מחיר מניית JDS ).

לוסנט הכריזה בחודש שעבר על כוונה לפצל בספין אוף את חטיבת מוצרי המיקרו-אלקטרוניקה שלה, המייצרת שבבי מיחשוב, לייזרים אופטיים וציוד נוסף לרשתות אופטיות. החטיבה הזו תוכל להיסחר בשווי של 50 מיליארד ולר, לדעת אנליסטים.

מניית נורטל נסקה ב-259% ב-12 החודשים האחרונים, והעניקה לחברה זו שווי בורסאי של 240.5 מיליארד דולר. אנליסטים סבורים ששיחרור ערכי חטיבת רכיבי האופטיקה יעניק לנורטל ערך גבוה עוד יותר.

מניית קורנינג עלתה ב-290% באותה תקופה, והחברה נושאת עליה תג שווי של 80.5 מיליארד דולר. קורנינג היא חברה שהחלה את דרכה כיצרנית מוצרי פיירקס למטבח ושתלי סיליקון לחזי נשים. כיום היא מהמובילות בתחום הטכנולוגי הלוהט ביותר, אופטיקה לתקשורת.