113 הרוגים בהתרסקות מטוס קונקורד של אייר-פראנס ליד פאריס

המטוס התרסק בשעות הצהריים, זמן קצר לאחר שהמריא לניו יורק; בימים האחרונים התגלו סדקים במטוס מסוג זה של בריטיש איירווייס

113 איש נהרגו בהתרסקות מטוס נוסעים מסוג קונקורד, של חברת התעופה הצרפתית אייר-פראנס. 109 הרוגים הם נוסעים ואנשי צוות, ועוד 4 נהרגו על הקרקע. המטוס התרסק היום (ג') בשעות הצהריים בסמוך לפאריס, לאחר שהמריא מצרפת לניו-יורק. בימים האחרונים התגלו סדקים בגוף מטוס מסוג זה של חברת בריטיש איירווייס. לפי דיווחים ממקום ההתרסקות היום, נראתה אש פורצת ממנועי המטוס.

המטוס התרסק זמן קצר לאחר ההמראה, ולפי דיווחים של עדי ראייה, הוא נפל לתוך בית מלון בעיירה גונס (GONNES), המרוחקת מפאריס עצמה.

הקונקורד, מטוס על-קולי, הוא פרוייקט בריטי-צרפתי, והוא יוצר בשיתוף פעולה בין קונצרן בריטיש-איירוספייס (40%) וחברת סוד-אוויאיישן (60%). המטוס הוכנס לשירות לפני 20 שנה, ומופעל כיום רק בשתי חברות תעופה: בריטיש-איירווייס ואייר-פראנס.

כיום נמצאים רק 7 מטוסים מדגם זה במצב טיסה, והם מבצעים טיסות בקווים היוקרתיים - לונדון-ניו-יורק; לונדון-ברבאדוס; ופאריס-ניו-יורק.

בקונקורד טסים בעיקר אנשי עסקים, החוסכים זמן יקר בטיסות הטראנס-אטלנטיות. הקונקורד מבצע את הטיסה מאירופה לחוף המזרחי בארה"ב בתוך 2:54 שעות – לעומת כ6- שעות במטוסי הנוסעים הקונבציונליים. למרות זאת – הקונקורד לא נחל הצלחה מסחרית רבה מאז נכנס לשירות.

טווח הטיסה של הקונקורד הוא 5,943 ק"מ, והוא ממריא במשקל מירבי של 111 טון. מנועיו הם מתוצרת רולס-רויס או סנקמה הצרפתית.

הקונקורד נוחת מדי כמה שנים בישראל, ומבצע טיסות מיוחדות בעיקר לארה"ב. החברות המפעילות את הקונקורד מתכננות להוציאו מהשימוש בשנת 2005.