תדמור אישר את המיזוג בין טלרד וכור לבין נורטל הקנדית

הממונה על ההגבלים העסקיים, דוד תדמור, הודיע היום (ב') על אישור המיזוג בין טלרד וכור לבין נורטל הקנדית, אשר יוצר הפרדה בין פעילויות שני הצדדים בתחומי הטלפוניה.

טלרד נמצאת בבעלות כור (80%) ונורטל (20%) ובמסגרת המיזוג עוברות חטיבות המיתוג הציבורי והמרכזיות הגדולות מטלרד לנורטל ישראל. במקביל, רוכשת כור שליטה מלאה בתחומי העיסוק הנותרים של טלרד, בעיקר המרכזיות הפרטיות.

עוד אישר תדמור לעורק שירותי מידע מקומי להגדיל את אחזקותיה בעורק ובעורק זהב השקעות, על-ידי רכישת אחזקות חברת SBC בהן, לאחר שהאחרונה החליטה לצמצם את פעילותה בישראל.

עורק נותנת שירותי שיווק ומכירה לחברת דפי זהב ומחזיקה בחברת הפירסום מקסימדיה, המתמחה בשילוט חוצות ואוטובוסים. עיקר פעילותה של עורק זהב היא אחזקה בחברת הביטוח AIG ועורק שירותי מידע מחזיקה בתחברות שונות בתחום התקשורת, כמו ערוצי זהב וקווי זהב. לדברי תדמור, המיזוג אינו מעלה חשש לפגיעה בתחרות.

בהקשר זה אישר תדמור לש.מ. אחזקות, המחזיקה במספר חברות הפועלות בשווקים שונים בתחום התקשורת, לרכוש את אחזקת SBC בדפי זהב. חברת ש.מ אינה מחזיקה שום פעילות בתחום הפעילות של דפי זהב ולכן המיזוג אושר.

תדמור גם אישר למלונות אפריקה ישראל רכישת אחזקות חברת פריצקר בחברת פ.ד. מלונאות, שנמצאת בבעלות משותפת של פריצקר ודנקנר השקעות. פעילותה של פ.ד. מסתכמת בבעלות על בית המלון הולידיי אין בחיפה, המנוהל על-ידי אפריקה ישראל תיירות ונופש.

בנוסף, אישר תדמור לחברת דל-תה, העוסקת בתחום הציוד ההנדסי, לרכוש מדיסקונט השקעות מניות בג'נרל מהנדסים. לדברי תדמור, החברות המתמזגות משווקות מוצרים משלימים ולא מוצרים המתחרים זה בזה, למעט מדחסי ענק, תחום בו לחברות המתמזגות אין נתח שוק משמעותי.

עוד אישר תדמור את רכישת הפעילות הקמעונאית של סוכנות הנסיעות אוריינט, שתשולב ברשת סוכנויות הנסיעות דיזנהויז טרמינל