המשטרה: להעמיד לדין את מהנדסת העיר פ"ת בפרשת ה"פאואר סנטר" שנחשפה ב"גלובס"

המלצה נוספת: להעמיד לדין את המשנה לשעבר למנכ"ל העירייה, בחשד לקבלת שוחד מיזמים ובהם עמוס לוזון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אבי לביא, לשעבר המשנה למנכ"ל עיריית פתח תקוה, בחשד לקבלת שוחד מירמה והפרת אמונים. כמו כן היא ממליצה להעמיד לדין את מהנדסת העיר, מדלן אונגיל, באשמת רישום כוזב במסמכי תאגיד מתן היתר שלא כדין מירמה והפרת אמונים בפרשת ה"פאואר סנטר" שנחשפה ב"גלובס נדל"ן" לפני שנה בדיוק.

המלצת המשטרה באה בעקבות חקירה מקיפה שניהלה בשנה האחרונה היחידה הארצית לחקירות הונאה נגד בכירים בעיריית פ"ת, קבלנים, אנשי עסקים ועסקני ספורט בעיר. בין היתר מומלץ להעמיד לדין את יו"ר מכבי פ"ת, עמוס לוזון. החשדות נגד לביא מתייחסים לשנים 1999-1998 בהן עבד תחת ראש העיר, גיורא לב. לטענת המשטרה, במהלך תקופה זו קיבל לביא שוחד מקבלנים, אנשי עסקים ועסקני ספורט.

לדברי החוקרים, השוחד התקבל במזומן, המחאות, ערבויות להלוואות, רכישת מניות בהנפקה פרטית מחוץ לבורסה, מינוי לדירקטור בחברות וטובות הונאה נוספות. כל זאת, על פי החשד, בתמורה לסיוע בקידום אינטרסים שונים של אותם גורמים - אספקת עבודות מהעירייה בחלק מהמקרים ללא מיכרז, שכירת מבנים על ידי העירייה, קיצור הליכים בעירייה, התערבות בנושאים שונים הקשורים למחלקת ההנדסה והפיקוח ועוד.

לדברי המשטרה, במהלך החקירה נתפס בביתו של לביא כסף במטבע זר בשווי של מאות אלפי שקלים. כמו כן נתגלו הפקדות נוספות של מאות אלפי שקלים במזומן בחשבונותיו הפרטיים במהלך התקופה בה שימש בתפקידו בעירייה.

על פי החשד, נתנה אונגיל בניגוד לחוק היתר בנייה למרכז המסחרי "פאואר סנטר" בצומת ירקונים. מחקירת המשטרה עולה, כי מדובר בקרקע חקלאית, וכי ההיתר שהוציאה אונגיל - לשימוש חורג בשטח של 12 אלף מ"ר - לא תאם את המצב התכנוני של המקרקעין באיזור.

כמו כן עלה החשד, כי היזמים, ביניהם אפרים מאיר, זכו להנחות מופלגות בתשלומי היטלי השבחה. לטענת החוקרים, מאיר היה אז חבר מועצת העיר והוועדה לתכנון ובנייה, והוא השתתף בדיוניה שעסקו בעניינו מבלי לציין את זיקתו למקרקעין נשוא הדיון.

את מאיר ממליצה המשטרה להעמיד לדין בחשד למירמה והפרת אמונים, לאור השתתפותו בדיון הוועדה שנגע לנכסיו. מהמשטרה נמסר, כי ההמלצות הועברו לבחינת פרקליטות מחוז המרכז.