שר התחבורה, אמנון ליפקין-שחק, הינחה את מנכ"ל רכבת ישראל, עמוס עוזני, להאיץ
תהליכי התכנון של מסילת הרכבת בין אשדוד לאשקלון, שתאפשר להפעיל קו רכבות סדיר
בין ת"א לאשקלון. מדובר בשידרוג מסילת הברזל הקיימת בין אשדוד לאשקלון באורך
של 13 ק"מ, שבה מופעלות כיום רכבות מטען בלבד. לדברי שחק, השלמת המסילה תאפשר
הפעלת קו רכבות סדיר מת"א, דרך לוד ורחובות, לאשקלון.
שחק, בביקורו הראשון ברכבת ישראל, אמר, כי במדינה צפופה כמו ישראל, יש חשיבות
גדולה לפיתוח תשתית הרכבת.
עוזני מסר לשחק, כי במהלך החודש הבא יתפרסם המיכרז להקמת קו הרכבת מנתב"ג לת"א,
בהשקעה של 300 מיליון שקל. הפרוייקט יכלול הקמת 3 מעברים תת קרקעיים, ומשך
הנסיעה לתחנת השלום בת"א יהיה 10 דקות בלבד.
החל משבוע שעבר (ג') סגורות תחנות הרכבת ביבנה ובאשדוד עקב עבודות פיתוח בקטע
המסילה רחובות-פלשת. העבודות יימשכו 4.5 חודשים. בפרק זמן זה הרכבות יתחילו
ויסיימו את מסלולן בתחנת רחובות.
הפרוייקט, שעלותו 50 אלף שקל, יאפשר הכפלת מספר הרכבות וקיצור זמן הנסיעה מת"א
לאשדוד בקרוב ל-10 דקות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.