10 מיליון שקל יושקעו בתערוכת קומדקס ישראל

השיווק מתנהל און-ליין. בינתיים נעזרים בגימיקים טכנולוגיים, ומבטיחים מנהלים בכירים מהעולם יחד עם חברות פלשתיניות. יהיו גם פרוייקטים

ציבור עובדי ההיי-טק נחשב לציבור מתוחכם, מוקף בתקשורת, חובב טכנולוגיות ועתיר מידע. מאידך הוא לחוץ, טרוד, וידוע כמי שאינו יכול להרשות לעצמו לבזבז זמן. לכן, מי שעומד להשקיע 10 מיליון שקל באירגון והוצאה לפועל של תערוכה בינלאומית כמו קומדקס ישראל, שתיערך בגני התערוכה ב-26.9.2000, אינו יכול להרשות לעצמו להיוותר ללא קהל, ויעשה את הכל כדי להשיג הרשמה מוקדמת של מציגים ומשתתפים.

קומקדס ישראל הוא פרוייקט אישי של דליה ופלי פלד מ"אנשים ומחשבים" יחד עם ZD Events, שמנסים, שנה שניה ברציפות, להרים בישראל את אחת מתערוכות ההיי-טק הבינלאומיות המובילות. למרות ההצלחה ומאות המציגים שנטלו חלק באירוע, שהתקיים בשנה שעברה, הם למדו על בשרם את כובדה של המשימה. מבחינתם, למכור 7500 מ"ר של שטחי מדף ב-350 דולר למ"ר זה חשוב, אבל לא מספיק. מה שחשוב, זה להביא לתערוכה את אותם עשרות אלפי מבקרים, שיחזירו למציגים את השקעתם ויאפשרו את קיומה של קומדקס 3 בשנה הבאה.

כדי לחזק את מעמדה הבינלאומי של ישראל כ"מעצמת היי-טק", שמצדיקה את קיומה של תערוכה בינלאומית, דאגו המארגנים להביא לארץ את ג'ייסון שודנובסקי, נשיא קומקדס העולמי ואישים מוכרים מהתעשיה: ז'אן פייר קורטאה, נשיא מייקרוסופט אירופה, קספר רוסטג מקומפאק, ג'ודי אסטרין, סגנית נשיא בכירה בסיסקו, גיל שוויד מצ'יק פוינט, ארון אוברוי, סגן נשיא HP ואפילו את שמעון פרס ונביל שעת, השר הפלשתינאי לשיתוף פעולה בין-איזורי. שעת מנסה לקדם את האינטרסים של תעשיית התוכנה הפלשתינית בגדה ולעודד חברות היי-טק ישראליות להשתמש בשירותי אאוטסורסינג של בתי תוכנה פלשתינאים.

בניסיון להגיע לתעשיית ההיי-טק הישראלית מעודדת הרשות הפלשתינית את החברות בשטחה להשתתף בתערוכת קומדקס ישראל. פלי פלד, מנכ"ל קומדקס ישראל, שמסבסדת את השתתפות 12 החברות הפלשתיניות בתערוכה, אישר כי בנוסף לאותן החברות ישתתפו בתערוכה גם שלושה אירגונים פלשתיניים רישמיים: איגוד בתי התוכנה הפלשתיני, מכון הייצוא הפלשתיני והרשות לפיתוח כלכלי פלשתיני. אירגונים אלה יופיע בתערוכה בגלוי עם דגלי פלשתין.

בשטחי הגדה פועלים כמה עשרות בתי תוכנה, שמעסיקים כ-2000 עובדים במגוון מקצועות מחשב - חלק מהם רכשו את השכלתם בישראל.

השתתפות הפלשתינים טובה אולי לחשיפה התקשורתית, אבל היא לבדה לא תביא מציגים נוספים וקהל לתערוכה. לכן, בנוסף לפרוספקט מהודר מחלקים המארגנים לקהל הפוטנציאלי כעשרת אלפים תקליטורים עם סרטי וידאו דיגיטליים של אירועי התערוכה מהשנה שעברה, ומציגים אתר באינטרנט "שיעבוד כל השנה" וירשום מציגים ומשתתפים. "השנה אין לנו טלפונים על הראש. הכל נעשה באינטרנט ובפקס" אומר פלד.

המוטו המרכזי של קומקדס ישראל יהיה השנה e-buSsiness. בתערוכה ייושמו ארבעה פרוייקטים של חברות סטארט-אפ, שמציגות בתערוכה. הפרוייקט הראשון, של חברת מורפית, הוא אתר אינטרנט תלת מימדי, שמאפשר לגולשים להגיע למוצרים של כל מציג ומציג גם מבלי להגיע לתערוכה. הפרוייקט השני, הוא צילום של כל התערוכה בווידאו כולל הסמינרים ושידורם באינטרנט. השלישי, הוא מיזם s.m.s, שיאפשר לכל מציג ולכל מבקר להירשם ולקבל הודעות על מצגי המחשב בתערוכה או בטלפון הסלולרי שלו. הפרוייקט הרביעי, הוא שידור חי של סמינר שיעסוק ב--e learning. למרות כל הפיתויים האלקטרוניים, שמאפשרים לקהל המטרה של התערוכה לראות כמעט הכל מהבית (או המשרד) בטוחים המארגנים, שהקהל שלהם גם יגיע בעצמו.