אהוד קינמון הורשע בקבלת שוחד בסך 25 אלף שקל מהקבלנים מזרחי

זוכה מההאשמה העיקרית של קבלת 60 אלף שקל * ביהמ"ש: שניים מבני מזרחי הם מושחתים ושקרנים

אהוד קינמון, שהיה ראש עיריית בת-ים בשנים 1993-1983, הורשע אתמול (ד') בשתי עבירות של קבלת שוחד מקבלני הבניין בני משפחת מזרחי, הבעלים של חברות הבנייה מזרחי ובניו ונאות מזרחי.

קינמון זוכה מסעיף האישום הראשון, שעניינו קבלת שוחד בסכום של 60 אלף שקל בשנים 1989-1988. בסעיף זה נטען, כי הכספים ניתנו לו כשוחד על ידי משפחת מזרחי, למימון שלוש עמותות שבראשן עמד ושאחת מהן נועדה לשרת את מועמדותו לראשות העירייה.

בסעיף האישום השני, שבו הורשע קינמון, נאמר, כי במחצית השנייה של 1988 הוא קיבל ממשפחת מזרחי 4,600 שקל - מחצית עלותו של סקר דעת קהל, שנערך על ידי מכון סמית עבורו. טובת הנאה זו התקבלה תמורת ניצול מעמדו של קינמון כראש העירייה לטובת ענייניה של משפחת מזרחי.

השופט עודד מודריק הרשיע את קינמון גם בסעיף האישום השלישי, שבו נאמר כי בין נובמבר 1988 ליוני 1990 מימנו האחים מזרחי עבור קינמון את שכר הדירה עבור משרדי סיעת "בת ים 1", שנועדה לקדם את מועמדותו לראשות העירייה, בסכום כולל של 5,300 דולר.

מודריק קבע, כי הוכח שקינמון השפיע על היווצרות תופעה, שמכוחה זכו פניות בני משפחת מזרחי להעדפה לטיפול מזורז, להקדמת תור, להתעלמות או לרפיון בטיפול בעבירות בנייה, לוויתור על דרישות פורמליות שונות או להסכמה לאיחור במילויין.

עוד קבע מודריק, כי במסגרת תפקידו היה קינמון אחראי לקבלת החלטה בלתי חוקית לאשר למשפחת מזרחי להקים קומת ביניים בבניין ברחוב הרצל בבת-ים, בניגוד לתוכנית בניין עיר. קינמון אפשר למזרחי להשתמש בקומת הבניינים תקופה ארוכה בשימוש חורג (משרדים), תוך שהיה מודע לדבר ולא פעל למניעתו.

קינמון גם היה אחראי לקבלת החלטה לאשר תוכנית בנייה של בני משפחת מזרחי בפרוייקט הבתימון, בלי שקודם להחלטה נערך איחוד חלקות ומבלי שגובה המבנה תוכנן באופן העולה בקנה אחד עם דרישות תוכנית המתאר.

בשולי הכרעת הדין קבע מודריק, כי לפחות שניים מבני מזרחי (אלי ורוני מזרחי), שלהם הוקנה מעמד של עד מדינה וחסינות מפני העמדה לדין, הם מושחתי מידות - לא רק בכך שטמנו לקינמון פח ועיוורו את עיניו בשוחד, אלא גם בכך שחברו יחדיו לטפול עליו האשמות שווא.

מודריק הדגיש, כי קינמון אמנם הורשע בקבלת שוחד, אך השוואת כתב האישום להכרעת הדין מראה פער גדול בין מה שבני מזרחי ייחסו לקינמון לבין מה שהורשע בו - ופער זה אינו תוצאה של טעות, שכחה או שגגה. לדבריו, ההאשמות היו זדוניות, וניכרים סימנים רבים לתיאום עדויות בין בני מזרחי, במטרה להכשיל את מהלכי השפיטה ולגרום להרשעה מוגזמת בהיקפה.

השופט ציין, כי הוא משוכנע שפרקליט המחוז, שהחליט להקנות לבני מזרחי מעמד של עדי מדינה, לא שיווה לנגד עיניו מהלכים של עדויות שקר מתואמות.

מודריק החליט לזכות את שלמה וינשטוק מעבירות השוחד שיוחסו לו. וינשטוק כיהן לצידו של קינמון בקדנציה הראשונה כסגן ראש העירייה, ובקדנציה השנייה כיהן כסגן ראש העירייה וכמחזיק תיקים שונים.

שלב הטיעונים לעונש יתקיים בסוף ספטמבר. (ת.פ 168/95).