פנייה למבקר המדינה: החברה הממשלתית לפיתוח ים המלח אינה מתפקדת - יש לפרקה

לטענת המועצה האיזורית תמר: מכון טיהור שהקימה החברה אינו פועל - ומי ביוב זורמים לים המלח

"זה חודשים אנו מתריעים בפני משרדי הבריאות, האוצר, הפנים והתיירות, על שמי ביוב זורמים לים המלח. הדבר עלול להמיט מכה קשה על התיירות. זאת, בגלל מחדלי החברה לפיתוח חוף ים המלח". כך טוען ראש המועצה האיזורית תמר, שבערבה, יואב גבעתי.

המועצה פנתה היום (ג') בתלונה למבקר המדינה, אליעזר גולדברג, נגד משרדי הממשלה. היא תובעת לערוך חקירה דחופה ב"מחדלים חמורים של הממשלה, ובהידרדרות שירותים חיוניים באיזור ים המלח".

בתלונה טוענת המועצה, כי "כמויות ניכרות של מי ביוב מוזרמות לבריכת האידוי של מפעלי ים המלח, מצפון לאיזור התיירות בעין בוקק. לזרימת מי הביוב אחראים אנשי החברה הממשלתית לפיתוח חוף ים המלח".

לטענת המועצה, החברה הקימה לפני שנה מיתקן טיהור מי ביוב, אך עד כה טרם הופעל. בהקמת מכון הטיהור הושקעו מיליוני שקלים, גם על ידי קבוצת יזמים פרטיים, וכן מגביית דמי פיתוח מבעלי בתי המלון באיזור ים המלח.

המועצה טוענת בתלונה, כי החברה הקימה את המכון תוך חריגה מהיתר הבנייה, ועד כה לא עמדה בחובתה להכין תוכניות לאחזקת המכון. עוד נטען, כי כל פניות המועצה לחברה, לעמוד בהתחייבויותיה, לא נענו.

בפנייתו למבקר המדינה, מבקש גבעתי לבדוק את האפשרות לפרק את החברה. "החברה אינה מתפקדת, ואין הצדקה להמשך קיומה. ניתן לחסוך מיליוני שקלים, אם משרדי הממשלה יפעלו לייעל את מערך השירותים שהיא אחראית עליהם. מועצת תמר מוכנה לקחת את האחריות לניהול פרוייקטים של תשתיות במקום החברה", אמר. בתגובה נמסר מהחברה לפיתוח חוף ים המלח, כי פעילותה בתכנון ובהקמת פרוייקטים ותשתיות באיזור התיירות ים המלח נעשית כיאות, ואין לפרקה או להעביר את פעילותה למועצת תמר. עוד נמסר, כי קיימים קשיים בהפעלת המכון, וזרימת מי הביוב לבריכה בים המלח אינה באחריותה.

יצויין, כי בחברה הממשלתית לפיתוח חוף ים המלח קיים סכסוך בין הבכירים. על רקע זה פנו כבר גורמי תיירות לשר אמנון ליפקין-שחק, בבקשה לפרק את החברה, או להחליף את הנהלתה.