ברזובסקי נתן מניות בערוץ ORT לבכירים ואינטלקטואלים, מחשש להשתלטות הממשלה

איל התקשורת הרוסי פרסם ביום ב' מכתב גלוי, המזהיר מפני ריכוזיות שלטונו של הנשיא פוטין ומביע חשש לחופש הביטוי ברוסיה; מייד אחר כך יצא לפריס

איל התקשורת הרוסי, בוריס ברזובסקי פרסם ביום ב' מכתב גלוי, המזהיר מפני ריכוזיות שלטונו של הנשיא פוטין ומביע חשש לחופש הביטוי ברוסיה; מייד אחר כך יצא ברזובסקי לפריס ומשם התראיין במהדורת החדשות של NTV, תחנת הטלוויזיה העצמאית שבידי גוסינסקי וחזר על חששותיו, אך הצהיר שאינו חושש לחזור לרוסיה.

איל התקשורת הרוסי בוריס ברזובסקי הודיע הבוקר, שהוא העביר מניות בערוץ הטלוויזיה ORT במוסקבה, לעובדים בכירים ולאינטליגנציה, סופרים ואמנים, המועסקת לעיתים על ידי הערוץ הזה, שהוא מחזיק ב-49% ממניותיו.

הגילוי הזה בא אחרי שברזובסקי התלונן שבימים האחרונים הוא נמצא תחת לחץ הולך וגובר של הממשלה ונציגים של הנשיא ולדימיר פוטין, שמנסים לשכנעו למכור לממשלה את 49% המניות השייכים לו בערוץ או.אר.טי. הממשלה מחזיקה ביתר המניות.

לדברי ברזובסקי, הוא מתנגד בתוקף להצעת הממשלה ונציגו האישי של פוטין. ברזובסקי טען, שנציגו האישי של פוטין אפילו איים עליו, שאם הוא לא יסכים למכור את חבילת המניות לממשלה, יינקטו נגדו צעדים חריפים, כמו במקרה של איל תקשורת יהודי אחר, ולדימיר גוסינסקי, שנעצר ביולי לכמה ימים בהאשמות שונות.

ברזובסקי טען, שמטרת הממשלה להשתלט על כל כלי התקשורת המרכזיים במדינה, ובפרט על שידורי ערוצי הטלוויזיה. לדבריו, כאשר ערוץ הטלוויזיה העצמאית הרוסית NTV, השייך לוולדימיר גוסינסקי, יימסר בקרוב לקונצרן "גזפרום" בשל חובותיו של גוסינסקי לקונצרן הגז הענקי, לא יישאר במוסקבה אפילו ערוץ טלוויזיה אחד שמסוגל לשדר באופן חופשי ידיעות אובייקטיביות, ולא לקבל תכתיבים מהממשלה והמינהל של הנשיא.

על כוונותיה הרציניות של הממשלה לקבל לפיקוחה את כלי התקשורת המרכזיים במוסקבה מעידה גם העובדה, שבהצעת התקציב של הממשלה לשנת 2001 נאמר, שהוצאות המדינה להקמתם ואחזקתם של עיתונים, מוסדות רדיו וטלוויזיה הם "סעיף חסוי".

עד כה היה רק סעיף אחד חסוי בהצעות התקציב של רוסיה בעשור האחרון - ההוצאות לייצור נשק חדש והוצאות צבאיות אחרות.