חופש הביטוי של הרב אמנון יצחק

סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה, שמואל ברוך, אסר על המועצה המקומית מודיעין להפר הסכם שנערך עימה, להשכרת אולם של המועצה לצורך קיום כנס שבמהלכו ינאם המחזיר בתשובה, הרב אמנון יצחק

סגן נשיא בית משפט השלום ברמלה, שמואל ברוך, אסר על המועצה המקומית מודיעין להפר הסכם שנערך עימה, להשכרת אולם של המועצה לצורך קיום כנס שבמהלכו ינאם המחזיר בתשובה, הרב אמנון יצחק.

בחודש יולי פנתה מבקשת מס' 2, עמותה המפעילה בית כנסת ספרדי במודיעין, למועצת מודיעין, בבקשה לשכירת האולם, לצורך הכנס הנ"ל. המועצה נעתרה לבקשה ודמי השכירות שולמו במועד. בתחילת חודש ספטמבר חזרה בה המועצה מהסכמתה.

ההחלטה התקבלה מבלי שהודע למבקשים על כוונה לדון בנושא לדיון במועצה ומבלי שנשמעה דעתם. שיקולי המועצה זרים הם להליך החוזי שמכוחו באה הבקשה, קבע השופט. היא מעמידה את המבקשים בפני שוקת שבורה.

"אינני נכנס, אינני סבור שזהו המקום לעשות כן, לאופי הכנס, או לכל מיני דיעות כאלה ואחרות שיכולות להיות ביחס לרב אמנון יצחק ופעילותו", כתב השופט. "אני מבין מתשובותיו של ב"כ המועצה כי עצם נוכחותו של הרב גורמת לתחושות לא נוחות בקרב מי מתושבי העיר מודיעין. הדברים גם עולים למקרא החלטת המועצה, אשר הרחיקה לכת מעבר לניסיון לבטל את ההתקשרות ביחס לאירוע הנוכחי ואף קיבלה החלטה גורפת לפיה לא תתאפשר הופעת הרב באיזה ממבני הציבור בישוב מודיעין. דומני כי מדובר בהחלטה שבמקרה הטוב ניתן לכנותה בלתי סבירה".

ואנו נוסיף, שהחלטה זו מתווספת לשורת התנגדויות מצידן של רשויות ובעלי אולמות פרטיים, שביקשו להתנגד ליתן במה לאמנון יצחק, ללא הצלחה. חומר למחשבה.

(בש"א שלום רמלה 2323/00 ד"ר דנינו ואח' נ. מועצה מקומית מודיעין, החלטה מיום 12.9.00. בשם המבקשים עו"ד שמלה, בשם המשיבה עו"ד פוני)