הדחליל

"הפיתוי", יום ג' 20:30, ערוץ 2

אברי גלעד עושה זאת שוב. האיש שתוכניתו הראשונה בערוץ השני "עשינו עסק", על שלל וילונותיה, הולידה את האימרה המפורסמת, לפיה אפילו דחליל שיוצג בפריים-טיים של ערוץ 2, ייהנה מ-20% רייטינג, חוזר לסלון ביתנו עם, כמה מקורי, חידון טריוויה נושא פרסים.

אני מודה, שעד לפני זמן לא רב חשדתי שכל תוכניותיו של אברי גלעד הן בבחינת ניסוי חברתי - להציג אותנו במערומינו: החמדנות הגלויה שאפיינה את משתתפי "עשינו עסק", ה"שנור" שעליו היתה מבוססת "קטן עלינו", היצר להיחשף לעיני כל ב"אברהם ויעקב" שהיתה ללא ספק (דווקא בגלל הפוטנציאל שהיה טמון בה) התוכנית המקוממת בכל ימי הערוץ השני.

אבל גם אם מדובר בניסוי מתוחכם, גלעד הגיע לסוף הדרך: "הפיתוי" שלו היא הרבה פחות מחיקוי גרוע ל "מיליונר" ו"הכספת". היא מרושעת (מתחרים מעודדים "לחסל" אחד את השני), היא מקוממת - המשתתפים בקבוצה הם מעין מיקרו-קוסמוס ישראלי טיפוסי: לכאורה יש להם מטרה משותפת, אבל תנו לאחד החברים להרוויח על חשבון רעהו והוא יעשה זאת ברצון. והגרוע מכל: היא משעממת ומוציאה שם רע לפיתוי. נוכחותו הנפוחה מחשיבות עצמית, המתנשאת והעילגת של אברי גלעד הופכת את השעמומון הזה למעצבן במיוחד. גם להעתיק במבחנים, כך מסתבר, צריך לדעת.