יעקב לוקסנבורג רוכש מרפפורט את השליטה בלפידות ב-8.6 מיליון דולר

המכירה - 4 שנים לאחר שרפפורט רכש את השליטה מהמדינה ב-10 מיליון דולר והפסדים של 40 מיליון שקל

ארבע שנים לאחר שרכש מידי המדינה את השליטה בחברת קידוחי הנפט לפידות, הודיע היום (א') ברוס רפפורט על מכירת אחזקותיו למנהל התיקים יעקב לוקסנבורג (באמצעות חברת לוקסנבורג השקעות). רפפורט מוכר את מניותיו (60% מלפידות) תמורת 8.6 מיליון דולר, לפי שווי של 14.3 מיליון דולר לחברה כולה - 5% מעל מחיר השוק.

לוקסנבורג מגדיל בעקבות העיסקה, הטעונה אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, את אחזקותיו בלפידות ל-88%. הוא אמר ל"גלובס": "בכוונתי להרחיב את פעילות קידוחי הנפט והגז של לפידות בארץ, בעיקר בשדה חלץ ובמזרח אירופה, כקבלן. המטרה היא להגיע באמצעות שיתופי פעולה עם גופים גדולים לאותה מסה קריטית של פעילות, שהייתה חסרה לחברה בשנים האחרונות".

רפפורט, שעם רכישת השליטה בלפידות הוצג כאיל אנרגיה וספנות שמרכז עסקיו בשווייץ, נוטש את השקעתו בישראל בקול דממה דקה, לאחר שבתקופתו נצברו בלפידות הפסדים של מעל 40 מיליון שקל.

החברה נוסדה ב-1959, ושימשה מאז היווסדה כקבלן קידוחי נפט יבשתיים עבור אחרים. היא סובלת מאז שנת 1995 מירידה דרסטית בהיקפי פעילותה, בעיקר בשל קשיים לגיוס הון של שותפויות הנפט לטובת קידוחים ביבשה.

אשתקד עמד היקף ההכנסות בחברה על 8.8 מיליון שקל, לעומת 64 מיליון שקל בשנת 1994, ירידה שלוותה בפיטורי עשרות עובדים בחברה. השנה חלה עלייה בקצב הפעילות, והיא צפויה להסתיים עם הכנסות של כ-30 מיליון שקל.

רפפורט יוצא מהשקעתו בלפידות בהפסד: הוא מוכר ב-8.6 מיליון דולר את מה שרכש ב-10 מיליון דולר. בנוסף, צפוי חלק מהסכום שיקבל לחזור לחברה, כדי לחסל את חובו של רפפורט ללפידות.

במאי 1999 הגישה לפידות תביעה על סך 3.9 מיליון שקל נגד חברה בבעלותו של רפפורט, בגלל חוב שלא נפרע ואשר הופרש בספריה להפסד. מקורו של החוב בשנים 1997-1996, שבהן סיפקה לפידות שירותי קידוח לחברה של רפפורט בגרוזיה, והוא עצמו ערב לפירעונו.

בנובמבר 1999 פרשה שושנה וינשל, לשעבר מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות, מתפקידה כדירקטור חיצוני בלפידות. וינשל נימקה את התפטרותה במצבה הכלכלי של לפידות.