יריות לעבר כוח צה"ל שאיבטח עבודות בצפון; הפגנת ענק בשער פטמה

חיזבאללה העביר קטיושות לגבול * סנה: גורמים קיצוניים מנסים לסבך את ישראל

צרור יריות נורה היום (א') משטח לבנון לעבר כוח צה"ל, שאיבטח עבודות על גדר המערכת בחלקו המערבי של הגבול עם לבנון. הכוח השיב באש לעבר מקור הירי.

דובר צה"ל ציין, כי במהלך היום יידו אזרחים לבנוניים אבנים לעבר חיילי צה"ל באיזור שער פטמה.

מדרום לבנון דווח על הפגנת ענק, שהתקיימה היום סמוך לשער פטמה כהזדהות עם הפלשתינים.

המפגינים נשאו שלטים וקראו קריאות בגנות ישראל ואף יידו אבנים לעבר חיילי צה"ל.

כוחות צה"ל עקבו אחר ההפגנה ונמנעו מלהגיב. דיווח הועבר לכוחות האו"ם בדרישה שיתערבו, אולם לא נעשתה שום פעולה להפסקת ההפגנה ויידוי האבנים.

ההפגנה היתה אחת מהגדולות שהיו בסמוך לשער פטמה מאז נסיגת צה"ל מדרום לבנון. זאת, לאחר כחודש שבו נמנעו התושבים מיידוי אבנים לעבר חיילי צה"ל לאורך גדר הגבול.

סגן שר הביטחון, אפרים סנה, שסייר היום בגבול לבנון, אמר, כי יש כוונה של גורמים קיצוניים לסבך את ישראל בעימות נוסף בדרום לבנון. זאת, כדי להביא למצב שצה"ל יתמודד גם בשטחים וגם בצפון.

"צריך להיות עירניים למגמה זו. מדובר בגורמים פלשתיניים או אירגונים שיופעלו בתיאום עם החיזבאללה", הוא ציין.

לדבריו, סוריה אינה עושה דבר כדי לבלום את המצב ולמנוע הידרדרות, וישראל מצפה מסוריה שתנקוט צעדים. "גם ממשלת לבנון אינה פועלת לבלימת המצב, וכמובן שאיראן היא הדוחפת להסלמה כדי למוטט כליל את שיחות השלום".

לטענתו, הערכות המודיעין של צה"ל צפו את המצב לאורך גבול לבנון. על סמך התחזיות, אחרי הבחירות בלבנון ינסו אירגונים פלשתיניים לחמם את הגיזרה.

סנה שנפגש בקרית שמונה עם ראשי יישובי קו העימות, סקר בפניהם את המצב הביטחוני והבטיח לקדם את מיגון היישובים מחשש שההסלמה לאורך הגבול תחריף.

גורמים צבאיים עידכנו לאחרונה ראשי יישובים בצפון על מאות טילי קטיושה שהועברו לאיזורים הסמוכים לישראל.

על פי המידע בצה"ל, יש כיום טילי קטיושה וטילים בקוטר של 122 מ"מ באיזור הדרום, המסוגלים לפגוע ביישובים כמו צפת וכרמיאל.

ראשי היישובים דרשו מצה"ל לקיים הערכות מצב בנושא זה. שכן, במקרה של הסלמה לאורך גבול לבנון, יש סיכוי סביר שיופעלו טילים לאיזורים מרוחקים מקרית שמונה.