בעקבות דרישת הארגונים הירוקים, ובראשם המשרד לאיכות הסביבה, הציגו מתכנני
כביש 16 בירושלים תוכנית חלופית לקטע הכביש העובר בתוך יער ירושלים. את הכביש
מתכננים האדריכלים עמית סגל ואיתמר רעיוני, עבור משרד התחבורה ועיריית ירושלים.
אורך התוואי כ-5 ק"מ, והוא מהווה בחלקו המערבי קטע מכביש הטבעת המערבית, ויוצר
כניסה מערבית נוספת לעיר. הכביש מוביל ישירות למרכז העיר ולשכונות הדרומיות.
סלילתו מחייבת את סיום בניית מחלף מוצא.
על פי התכנון המקורי, הכביש עובר דרך נחל רבידה ויער ירושלים, נכנס למנהרה
מתחת לשדרות הרצל ויפה נוף, ומתחבר לכביש בגין. על פי בקשת הארגונים הירוקים,
הכביש יעבור במנהרה מתחת ליער ירושלים, מבית זית ועד פי גלילות.
לדעת המשרד לאיכות הסביבה, המנהרה שתיחצב מתחת להר נוף אפילו תוזיל את עלות
הקמת הכביש, משום שהיא תחסוך את הצורך בשיקום נופי ובמיגונים אקוסטיים. הקטע
הסופי של הכביש יעבור בעיר עצמה, ויתחברו אליו רחוב שמואל בייט וכביש טבעת
בית וגן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.