קו-אופ צפון מפרידה את רשת ניו פארם-אפריל לשתי חברות ומתכוונת להנפיקן בנפרד

רשת המזון קו אופ צפון, בעלת השליטה ברשת ניו פארם-אפריל, החליטה להפריד את החברות הללו, שפעלו מאז מיזוגן כרשת מאוחדת, כדי לייעל את הפעלתן ולהנפיקן בבורסה כשתי חברות נפרדות. כך מסר ל"גלובס" דורון קשוב, יו"ר מועצת המנהלים של רשת ניו פארם-אפריל.

במסגרת השינויים המבניים הוחלט לפצל את תפקיד מנכ"ל הרשת המאוחדת ולמנות מנכ"ל נפרד לכל רשת, מתוך כוונה לשמור על העצמאות השיווקית, המותגית והתפעולית של שתי הרשתות. הכוונה היא ששתי הרשתות יהיו חברות נפרדות, החולקות מטה משותף בתחום הכספים והנדל"ן.

במסגרת זו, וכן בעקבות פרישתו של רן גוטפריד מתפקיד מנכ"ל הרשת המאוחדת לעסקים פרטיים, מונו שני מנכ"לים לשתי הרשתות: ירון דור, שהיה עד כה סמנכ"ל השיווק של רשת ניו פארם, יחליף את גוטפריד כמנכ"ל רשת ניו פארם. ששי מאיר ימונה למנכ"ל רשת הקוסמטיקה אפריל. עד כה היה מאיר סמנכ"ל הכספים של הרשת המאוחדת. רשת ניו פארם-אפריל נמצאת בבעלות קו אופ מטרו - חברה שנמצאת בבעלות משותפת (בחלקים שווים) של אגודת קו אופ צפון ומטרו קש אנד קרי דרום אפריקה. רשת קו אופ מטרו היא גם בעלת השליטה בקלאב-מרקט רשתות שיווק.

למרות המיזוג בין שתי החברות, הן המשיכו לפעול בסניפים נפרדים, תחת השמות המקוריים שלהן. גם תחומי ההתמחות שלהן נותרו שונים: רשת אפריל מתמחה בקוסמטיקה, ורשת ניו פארם מתמחה בדרגסטורים ומחזיקה קשת רחבה של מוצרים, בתחומי המרקחת, הטואלטיקה, הקוסמטיקה ועוד. לרשת אפריל 19 סניפים, ולרשת ניו פארם 33 סניפים. המחזור הכספי המאוחד שלהן הוא כ-100 מיליון דולר.

"אנו רוצים לפתח את רשת אפריל ולצאת איתה לבורסה", אמר קשוב ודחה הערכות בדבר מכירה אפשרית של אפריל כתוצאה מהיעדר סינרגיה בין פעילותה לבין הפעילות הקיימת של הקבוצה: "הדרום אפריקנים (רשת מטרו קש אנד קרי - ו.ש.ר) מחזיקים ב-50% ברשת המאוחדת. הם לא באו לארץ למכור עסקים. אין להם עניין להרוויח 2 מיליון דולר ולצאת. הם באו לכאן כדי לפתח מערכת קמעונאית גדולה".

גוברות ההערכות בשוק, כי לקראת מיכרז הדיוטי פרי, שעומד להיפתח בינואר 2001, צפויה התעניינות ברכישת רשת אפריל מצד חברות זרות המעוניינות להתמודד על זיכיון הקוסמטיקה בדיוטי פרי. מדובר בחברות המבקשות לחבור לגורם מקומי, משיקולים לוגיסטיים ובגלל הבנת השוק המקומי. בין החברות שעשויות להתמודד במיכרז: הינמן, SAS ,DFS ו-BAA.

רשת קו אופ צפון רכשה בשנת 1999 את הרשת הממוזגת, לפי שווי של כ-20 מיליון דולר.