פרשת נמרודי: ניצב בדימוס יוסי לוי יודה בהתרשלות בשמירת ידיעה

במסגרת עיסקת טיעון תבקש התביעה להטיל עליו מאסר על תנאי

הסדר טיעון בפרשת נמרודי הושג לפני מספר שבועות בין פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) לבין ניצב בדימוס יוסי לוי. עיקרו של ההסדר: לוי יודה בהתרשלות בשמירת ידיעה שהגיעה אליו, והתביעה תסתפק באישום זה.

ההסדר הושג בתום הליך השימוע שנערך ללוי לפני מספר חודשים. ואולם, פרטיו נודעו רק עתה, לאחר שהוגש כתב האישום נגד לוי לבית המשפט השלום בתל-אביב.

על פי כתב האישום, מסר לוי לשר לביטחון פנים דאז, אביגדור קהלני, מידע על שלבי החקירה בפרשת נמרודי; קהלני ביקש מלוי את המידע והעבירו לפרקליטו של נמרודי, עו"ד יוסי כהן, וזה העבירו לנמרודי.

העברת המידע החלה, לפי כתב האישום, בעת שקהלני שימש כשר לביטחון פנים, ולוי היה ראש מטהו ואיש הקשר שלו עם המשטרה. היא נמשכה גם לאחר שקהלני פרש מתפקידו, ולוי נותר בתפקידו בלשכתו של השר החדש, שלמה בן-עמי.

ל"גלובס" נודע, כי במגעים בין פרקליטו של יוסי לוי, יעקב וינרוט, לבין הפרקליטות הוסכם, כי לוי יואשם רק בהפרת חובה לפי סעיף 117 ב' לחוק העונשין הקובע: "עובד הציבור שהתרשל בשמירת ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, דינו מאסר שנה אחת". וינרוט טען בשימוע, כי מדובר ב"רשלנות אנושית" בלבד, שכן קהלני היה קודם לכן השר הממונה על לוי.

הצדדים הסכימו, שלוי יודה בעבירה זו, אשר לפי פסיקת בית המשפט העליון אין עמה קלון, והתביעה תבקש מבית המשפט להטיל עליו מאסר על תנאי בלבד. ההגנה תבקש מבית המשפט להסתפק בעונש שכבר נגרם ללוי, בכך שנאלץ להתפטר מהמשטרה.