סופריור כבלים השקיעה מתחילת השנה 19 מיליון שקל בתוכנית רה-ארגון, שתושלם
בסוף השנה. במסגרת התוכנית, ירוכז הייצור של מספר סוגי כבלים באתר אחד, ועד
סוף השנה יצומצם מספר אתרי הייצור של החברה מ-8 ל-3. כך עולה מהדוחות הכספיים
שהגישה היום (א') סופריור.
מהלך הרה-ארגון גובה מהחברה מחיר כבד. ברבעון השלישי של השנה רשמה סופריור
הפסד נקי של 16 מיליון שקל. מתחילת השנה רשמה החברה הפסד מצטבר של קרוב ל-40
מיליון שקל.
הכנסות החברה אומנם גדלו ב-3 הרבעונים הראשונים ב-12%, ל-436 מיליון שקל, אולם
גידול זה מוסבר חלקית בהעלאת מחירים, בשל עליית מחירי הנחושת, המשמשים חומר
גלם בתעשיית הכבלים. סופריור מדגישה, שהיקף המכירות שלה ב-9 החודשים הראשונים
הראשונים עדיין נמוך ב-8% מהמכירות המצרפיות של סופריור כבלים ופיכה פלסט,
שאותה רכשה במארס.
סיבות נוספות לירידה ברווח הנקי, ולכך שההכנסות לא הגיעו לצפי, הן: ירידה של
28% בהיקף המכירות לחברת החשמל, שצרכה אשתקד כשליש מתוצרת סופריור; עלייה במחירי
חומרי הגלם של החברה, כמו נחושת; שחיקה בשער החליפין של האירו, שמשפיעה לרעה
על היקף החיצוא לאירופה ועל רווחיותו; ותחרות מצד ייבוא של כבלים מגוש האירו,
שבו מחירי הכבלים זולים יחסית, עקב הירידה בשער האירו מול השקל.
סופריור כבלים מייצרת כבלי כח מסוגים שונים, בהם כבלי תקשורת, כבלים בעלי סיבים
אופטיים וכבלים לתעשיית האלקטרוניקה והמחשבים. בסוף השנה תצא החברה מפעילותה
בתחום כבלי הרכב. החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 12.7 מיליון דולר.
מניית החברה ירדה ב-57% מראשית השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.