יוסי ורדי ופולריס ממסדים יחסים

הערכות: ורדי מחזיק 3% מחברת הניהול של פולריס * חמי פרס, מנהל שותף בפולריס: "ורדי הוא Venture Partner בקרן פולריס. הוא היה מעין יועץ לקרנות פולריס עוד מראשיתן, ב-1993. בהמשך הוא לקח חלק במועצה המייעצת של הקרן. נוצרה מערכת יחסים קרובה מאוד שהובילה לשותפות בינינו"

יוסי ורדי, מי שנחשב ל'גורו' בתחום האינטרנט, ממסד את קשריו הארוכים עם קרן ההון סיכון פולריס. חמי פרס, שותף-מנהל בפולריס, אמר בשיחה עם "גלובס", כי "ורדי הוא Venture Partner בקרן פולריס".

לדבריו, "המשמעות של Venture Partner - דבר מקובל בתעשיית ההון סיכון - היא מיסוד של מערכת יחסים עם אדם. בדרך-כלל זהו אדם בולט בתעשיית ההיי-טק, יזם או משקיע, שהקרן מעוניינת בשיתוף פעולה אתו שיתבטא בפעילות היומיומית. ורדי משתתף בישיבות הצוות שלנו, ובמקרים מסוימים גם משקיע אתנו".

פרס סיפר כיצד התפתח הקשר של ורדי עם פולריס: "הוא היה מעין יועץ לקרנות פולריס עוד מראשיתן, ב-1993. בהמשך הוא לקח חלק במועצה המייעצת של הקרן. נוצרה מערכת יחסים קרובה מאוד שהובילה לשותפות בינינו".

פרס סירב לציין מהו חלקו של ורדי בחברת הניהול של פולריס, אך לפי מידע שהגיע ל"גלובס" לורדי 3% מחברת הניהול. חברת הניהול של קרן הון סיכון מקבלת כ-20% מרווחי ההשקעה במקרה של מימוש מוצלח (אקזיט). מכאן שאם לורדי 3% מחברת הניהול, שיעור הרווח שלו הוא כ-0.6% מרווחי החברות שבהן מושקעת פולריס.

ההשקעה הבולטת שבה התבטא שיתוף הפעולה בין ורדי לפולריס הייתה בחברת RichFX, המפתחת חנויות תלת-ממדיות באינטרנט לשיפור חוויית הקנייה ברשת. ורדי עזר לחברה משלביה הראשונים, לאחר שפולריס השקיעה בה בשלב הזרע, והגדיר את תחום העסוק שלה (Nutural User Interface (NUI.

- מה ביקשתם מיוסי ורדי?

"מאחר שהייתה פה מלכתחילה טכנולוגיה חווייתית מאוד חשבנו שיוסי, שהוא בעל חזון לגבי עתידו של האינטרנט, יצטרף לקבוצת היזמים ויעזור להם לרתום את הטכנולוגיה למוצר מגובש.

"הוא השתלב בחברה מהיום הראשון והצטרף לדירקטוריון. התרומה שלו הייתה יוצאת דופן, בין היתר באפיון תחום הפעולה או השוק של ה-NUI שפיתחה RichFX. בשנים הראשונות האינטרנט התפתח בעיקר בכיוון הפרקטי. רוב היישומים ניסו לשפר את מנועי החיפוש ודברים דומים, אבל לא ניסו לשפר את סביבת המשתמש. בעניין הזה RichFX הייתה די מהפכנית.

"יוסי אחראי גם על החיבור בין רוב גלייזר, מנכ"ל ריל נטוורקס, ל-RichFX. הוא הפגיש את רוב וטל קרת, מנכ"ל ריצ' אפקס, וכך הייתה ריל נטוורקס לשותפה אסטרטגית מהדרגה הגבוהה ביותר שראיתי בחברת היי-טק, שבמסגרתה הצטרף גלייזר לדירקטוריון ריץ' אפקס".