אביב גלעדי רכש את נגה תקשורת תמורת 3.8 מיליון דולר

לגלובס נודע שחברות הכבלים חתמו על חוזה מחודש עם גלעדי, לפיו נגה תקשורת תמשיך להפיק את ערוץ 6 ו-8 עבור חברות הכבלים עד סוף שנת 2003

המפיק אביב גלעדי רכש היום (א') את חברת נגה תקשורת תמורת 3.8 מיליון דולר. החברה מפיקה את ערוץ 6 וערוץ 8 עבור חברות הכבלים. חברות הכבלים חתמו על חוזה מחודש עם גלעדי, לפיו נגה תקשורת תמשיך להפיק את ערוץ 6 ו-8 עבור חברות הכבלים עד סוף שנת 2003. כך נודע ל"גלובס". נגה תקשורת נמצאת בבעלות תיא תקשורת (50%), בשליטת עמי גניגר, ושל ענני תקשורת (50%), שנמצאת בבעלות אודי מירון (54%), שהיה מנכ"ל נגה תקשורת, איריס הוד (12%), שהיתה מנהלת ערוץ 6, קרן BSC (‏12%), וגלעדי עצמו (22%).

ההסכם בין גלעדי לבעלי נגה נחתם היום (א') לאחר מו"מ ממושך ורצוף משברים שנמשך מאז חודש אוגוסט, במקביל, לחתימה על רכישת נגה, נחתם חוזה מחודש בין חברות הכבלים לבין גלעדי לפיו תמשיך נגה תקשורת להפיק את ערוץ 6 ו-8 עבור חברות הכבלים עד מרץ 2002, מועד בו יסתיים הסדר איי.סי.פי, עם אופציה לתקופה נוספת של שנה וחצי.

לפי ההסכם, רכש גלעדי את נגה תקשורת באמצעות חברת אבגל או חברה פרטית אחרת בבעלותו המלאה. יצויין כי חברת דסק"ש, מבעלות השליטה בחברת הכבלים תבל, מחזיקה חלק ממניות חברת ההפקות של גלעדי, אביב גלעדי הפקות.

את גלעדי ייצג עו"ד ערן אילן ממשרד יגאל ארנון. אילן הדגיש כי לדסק"ש אין כל חלק בחברה שרכשה את נגה תקשורת. דבר זה היה פוסל את הרכישה בידי הרגולטור.

אחד הקשיים במו"מ נסב על בעיית חוסר של 2.5 מיליון דולר בתקציב הפקות המקור בערוץ 8, שנתגלה לפני מספר חודשים על-ידי הממונה על ההגבלים העיסקיים. לפי ההסכם, לקחה נגה על עצמה את הסכום, והיא צנהל מגעים עם הממונה ועם חברות הכבלים בנושא זה. לדברי עו"ד אילן, נגה תפתור את הבעייה, והיא מאמינה שתוכל להגיע לפשרות בנושא זה.

הנכס העיקרי של נגה הם זכויות שידור והפקות מקור שרכשה החברה מבעלי זכויות בארץ ובחו"ל, שמוערכים בכ-30 מיליון שקל. בין זכויות השידור: סדרות המשודרות בערוץ הילדים של וורנר, קולומביה, פוקס ואולפנים קטנים אחרים, וסדרות בערוץ 8 שרובן מיועדות להקרנה עבור חברות הכבלים.

בנוסף נרכשו זכויות לאתר האינטרנט של ערוץ הילדים שלפי מספר דפים נצפים מדורג כאחד הפופולריים בארץ.

עם סיכום המכירה, יעזבו מירון והוד את החברה, ו-70 עובדיה יישארו. טרם נקבע מנכ"ל לחברה. גלעדי ציין כי הוא מחוייב לייצב את החברה ולהמשיך את דרכם הברוכה של תיא וענני תקשורת בטיפול בחברה, וכי לא יהיו עריפות ראשים ולא יהיו שינויים דררסטיים.

לדבריו, בערוץ 8 יהיה נסיון לעשות שינוי כיוון והפיכתו ליותר משמעותי ממה שהוא היום, בעיקר בגלל החלטת הרגולטור על תוספת כ-2 מיליון דולר להפקות מקור בערוץ.

המו"מ לרכישת נגה תקשורת על-ידי גלעדי החל באוגוסט השנה, כשגלעדי קיבל אופציה של 7 ימים לרכישת החברה. תיא תקשורת דיווחה אז לבורסה כי מחיר העיסקה יהיה ההון העצמי של נגה, בתוספת 4 מיליון דולר. תיא צפתה כי תרשום רווח הון של 5 מיליון שקל.

במהלך המו"מ הממושך השתמשו שני הצדדים - בעלי נגה וגלעדי - באינפורמציות ובדיסאינפרמציות שהועברו לתקשורת, בינהן הודעות על כוונה לפטר את כל עבודי נגה, או לאחרונה הודעה כי גדעי מנהלת מו"מ עם חברת סינרגיה להפעלת ערוץ ילדים מתחרה.

בתשובה לשאלת "גלובס" על פשר התארכות המו"מ אמר גלעדי כי "כל מה שקשור היום לעולם התקשורת ולעולם התוכן הולך קשה. מערכות היחסים האישיות והאגו בתוך החברה, ובין החברה לבין חברות הכבלים היו מאוד מסובכות. זה עולם מאוד סוער, בנוסף לתקיעות הרגליות בענף. זה לצד הרגשה כלכלית לא ברורה בגלל המצב הבטחוני - הגבירו את הקשיים. אנשים היום לא ממהרים למכור עסק של חזון ארוך".

בנושא המגעים שנוהלו עם סינגריה ( בבעלות המפיקים סלוצקי, טלית וירדני) אמר גלעדי כי "כשחשבתי שיש יותר מדי אנרגיות, וחס וחלילה הדבר עלול להתפוצץ, אמרתי שאשמח לשתף פעולה עם סינגריה כדי להציע ערוץ ילדים חלופי לחברות הכבלים. נושא זה ירד כעת מהפרק".