קבוצת גאון תקשורת פורשת מהמכרז על הערוץ השלישי בגלל חוסר כדאיות

תיא תקשורת הודיעה שלא תתמודד במכרז

קבוצת גאון תקשורת החליטה לפ-רוש מהמכרז על הערוץ המסחרי הנוסף (הערוץהשלישי), זאת לאחר שלפני שבועיים ביקשה דחייהבמועד הגשת ההצעות למכרז.

הקבוצה הודיעה, כי לאחר שבשבועהאחרון קיבלה תוצאות של מבחנים כלכליים חדשים,שמצאו כי סיכוייו של הערוץ השלישי להגיעלריווחיות הם גבוליים - החליטה לפרוש מהמכרז.

עוד נמסר, כי בידי הקבוצה חוות דעתכלכלית קודמת, שמצביעה על כדאיות במכרז, או-לם מועצת המנהלים של הקבוצה החליטה שלא לגשתלמכרז.

קבוצת גאון תקשורת כוללת אתגאון אחזקות, בשליטת בני גאון, חברת סנו, בשלי-טת ברונו לנדסברג, איש העסקים הישראלי-אמריקני משה לוי, ויהורם גאון (25%); גלובוס גרופ (25%), איש העסקים היהודי-גרמני רוברט פקטור (20%), מרקוס כץ (20%) וסמי שמעון (10%).

המכרז לערוץ השלישי ייסגר ב-6 בפברואר, לאחר דחייה של שבועיים מהמועד המקורי, כאמור, לבקשת קבוצת גאון. עד סגירת המכרז, נקבע מועד נוסף להגשת בקשות להקלות ולהבהרות, שיהיה ב-15 בדצמבר. ב-19 בדצמבר תתכנס מועצת הרשות השנייה לאשר את ההקלות וההבהרות. יצויין כי לפי החלטת בג"ץ, מועצת הרשות השנייה הנוכחית אמורה להתפזר ב-22 בדצמבר, ומועצה חדשה אמורה להתמנות.

קבוצת גאון תקשורת היא הקבוצה הראשונה שפורשת כולה מהמכרז, זאת לאחר שהיא ניהלה קמפיין-עתונות נמרץ בו הצהירה, כמעט אחת ליום, על היערכותה הגדולה למכרז, כולל החתמת כוכבים וניהול מגעים עם שותפים נוספים חדשות לבקרים.

עוד נודע ל"גלובס" כי תיא תקשורת, אשר שמה הוזכר בנוגע למכרז לערוץ שלישי החליטה שלא להתמודד במכרז. בעלי תיא, עמי גניגר, אמר ל"גלובס" כי המכרז אינו כלכלי. לפני שבועיים נמסר גם על פרישתה של תנובה מקבוצת מימד-הארץ.

בענף נטען כי הדרישות במכרז - עיסקיות ותוכניתיות - הן גבוהות ביותר, ולאחר פרסום המכרז לערוץ חדשות ייעודי הוקטנה בצורה משמעותית היכולת להגיע לאיזון ולריווחיות בהשקעה בערוץ החדש.