מפקד המשטרה הפלשתינית האזרחית בעזה נהרג היום (ב') בפיצוץ מכוניתו. כך טענו
מקורות פלשתינים.
הגנרל סבאווי, שפיקד על המשטרה האזרחית בעזה, נחשב לאחד מהבכירים במנגנון הבטחון
הפלשתיני.
ראוי לציין, כי בימים האחרונים אירע גל חיסולים נגד פלשתינים, שעסקו בפעילות
טירור כנגד ישראל. עם זאת, עדיין לא ברור מה הרקע לפיצוץ במכוניתו.
על-פי אחת הגירסאות, הוא נהרג בעת פינוי פצצות ישראליות. אולם, גירסה אחרת
אומרת, כי הוא נהרג בפיצוץ מסתורי סמוך לתחנת המשטרה המרכזית בעזה. שניים נפצעו
היום (ב') קל מיריות שנורו לעבר מיניבוס ישראלי, שבו נסעו, בעת שעבר בכביש
עוקף יריחו בבקעה, בדרכו מירושלים לצפת.
האוטובוס המשיך בנסיעה למושב נעמה, שם קיבלו שני הפצועים טיפול רפואי ראשוני
והועברו לבית החולים העמק בעפולה.
בעקבות הפיגוע נסגר כביש עוקף יריחו והתנועה הופנתה לכביש המערכת שעל גבול
ירדן.
לפני הצהריים נורו יריות גם לעבר היישוב היהודי בחברון. צה"ל השיב באש לעבר
מקורות הירי. בלילה נורו יריות גם לעבר שכונת תל רומיידה בעיר.
היום לפנות בוקר הושלכו רימוני יד לעבר סיור של צה"ל סמוך לגבול מצרים. בגוש
קטיף נורו יריות לעבר מוצבים סמוך לנווה דקלים וכפר דרום.
בעקבות ריבוי אירועי הירי החליט באחרונה מפקד אוגדת עזה, תא"ל יאיר נווה, לצייד
את המתנחלים בשכפ"צים ובקסדות מגן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.