12 שאלות המחץ של גאלופ

המכון החל להעניק יעוץ ארגוני על בסיס תוצאות של סקרי שביעות רצון בקרב העובדים

מכון הסקרים גאלופ ישראל נכנס לנישה חדשה: ייעוץ ארגוני והדרכה לחברות עסקיות.

לדברי יעקב לוי, מנכ"ל גאלופ ישראל, החברה נמצאת היום בעיצומו של פרוייקט נסיוני ראשון מסוגו בחברה הסלולרית פרטנר, הכולל לא רק סקר שביעות רצון העובדים אלא גם ייעוץ והדרכה בעניין שביעות רצון העובדים. במקביל, מנהלת גאלופ משא ומתן מתקדם לשכירת השירותים הייעוציים עם שבע חברות עסקיות גדולות. "אמרתי לחברות הללו, שאני יכול להוכיח קשר בין שביעות רצון עובדים, שביעות רצון לקוחות ותוצאות עסקיות", אומר לוי ומוסיף "הצבתי בפניהם אתגר - תנסו אותנו".

לאחר 20 שנות מחקר וכמיליון ראיונות, אומר לוי, פיתח מכון גאלופ העולמי את מודל ה-12 (Q12 שאלות) לבדיקת שביעות רצון עובדים, המתאים לחברות המשרתות לקוחות ומעסיקות מעל 50 עובדים. שאלון זה מהווה את הבסיס למודלים חדשים של ניהול, שפותחו בחברה.

"סקרי שביעות רצון סטנדרטיים של עובדים כוללים בדרך כלל 100-50 שאלות, ולעתים אפילו 200", אומר לוי. "העובד מגיע הביתה עם הסקר, ואינו יודע איפה להתחיל. אנחנו הצלחנו לתמצת את כל העניין ל-12 שאלות. וחשוב לשים לב - אין אף שאלה פה על שכר", לדברי לוי.

וזו רשימת 12 השאלות:

1. אני יודע מהן הציפיות ממני במקום העבודה.

2. עומדים לרשותי החומרים הדרושים לי, כדי לבצע את עבודתי כהלכה.

3. מקום העבודה נותן לי את האפשרות לעשות מידי יום את הדברים, שבהם אני מצטיין/ת.

4. במהלך שבעת הימים האחרונים, קבלתי הכרה או שבח על כך שביצעתי את עבודתי היטב.

5. נראה לי, שהממונה עלי, או מישהו אחר במקום העבודה, מתעניין בי כאדם.

6. יש במקום העבודה מי שמעודד את התפתחותי.

7. נראה לי, שבמקום העבודה יש משקל לדעותי.

8. הייעוד/המטרה של החברה, שבה אני עובד/ת, גורמים לי לחוש שעבודתי היא בעלת חשיבות.

9. עמיתי (חברי לעבודה) חשים מחוייבות לביצוע עבודה איכותית.

10. יש לי חבר טוב מאוד במקום העבודה שלי.

11. במהלך ששת החודשים האחרונים, מישהו במקום העבודה שלי שוחח איתי בקשר להתקדמותי.

12. במהלך השנה האחרונה היו לי במקום העבודה הזדמנויות ללמוד דברים חדשים ולהתפתח.

"כשהסקר נגמר", אומר לוי, "מתחילה העבודה. כל מנהל צוות, האחראי לפחות על חמישה עובדים, נשאל למה הוא קיבל ציון כזה ולא אחר. זאת, משום שעל פי המודל שלנו, העובדים, ולא ההנהלה, הם אלה שקובעים את סדר היום".

לדברי לוי, מכון גאלופ העולמי כבר החל להפעיל זרוע ייעוצית לפני מספר שנים, ובמסגרת זו פותחו בחברה שיטות חדשות של ניהול. במסגרת ההיערכות בישראל לשינוי האסטרטגי, נשלחו מהארץ בשנה האחרונה 20-15 אנשי גאלופ להדרכות והשתלמויות ביישומי הדרכה וייעוץ במשרדי גאלופ ברחבי העולם. נכון להיום, מעסיקה גאלופ ישראל שבעה מדריכים ויועצים, כאשר הכוונה היא להגדיל את מספרם לעשרה עד סוף השנה.