מותגים בינלאומיים מתחרים על חסויות בכדורגל הבריטי

באדוויזר, פפסי וקוקה קולה מתכוונות לפתוח במלחמה על ליבן של קבוצות הכדורגל האנגלי מהליגה הראשונה, בניסיון להביא לגיבושן של עיסקאות חסות שיכפילו את הסכומים שמשלמת נותנת החסות הנוכחית, מותג הבירה קרלינג

באדוויזר, פפסי וקוקה קולה מתכוונות לפתוח במלחמה על ליבן של קבוצות הכדורגל האנגלי מהליגה הראשונה, בניסיון להביא לגיבושן של עיסקאות חסות שיכפילו את הסכומים שמשלמת נותנת החסות הנוכחית, מותג הבירה קרלינג.

אל כיסן של קבוצות הליגה הבריטית הראשונה אמור לזרום סכום של 60 מיליון ליש"ט (90 מיליון דולר) בחוזה בן שלוש שנים, הכפול כאמור מהסכום ששילמה קרלינג, בבעלות באס, תמורת חוזה חסות לשלוש שנים, המסתיים בסוף עונת 2000-2001.

ההערכות הן שהליגה קרובה לסגירת עיסקה למכירת הזכויות הבינלאומיות לשידורי טלוויזיה של משחקיה, ככל הנראה לקונסורציום הכולל של TWI, קאנאל פלוס ופוקס, רשת הטלוויזיה הנשלטת על ידי רופרט מרדוק.

על פי הערכות, יהיה שוויו של החוזה החדש גדול באופן משמעותי מהסכום של 100 מיליון ליש"ט, אשר שולם במשותף על ידי TWI וקאנאל פלוס לפני שלוש שנים.

העלייה במחיר הזכויות הבינלאומיות לשידורי המשחקים, כמו גם העניין שמביעים מותגים גלובליים מובילים, דוגמת פפסי ובאדוויזר, ברכישת החסות למשחקי הליגה האנגלית, משקפים את כוח המשיכה הגובר של הליגה ואת התחרות הגוברת בין המותגים הגלובליים.

נותנת החסות החדשה תקבל חשיפה משמעותית יותר מזו שקיבלה קרלינג, בשל השינויים בהסכמי השידור של הליגה החל מהעונה הבאה, והעובדה שיגדל מספרם של משחקי הליגה שישודרו בטלוויזיה, כולל בין היתר במסגרת טלוויזיה בתשלום. עם זאת, המשחקים העיקריים והחשובים של העונה ישודרו ב-ITV, באופן שיגדיל את הזדמנויות הפרסום הצולב.

בנוסף, יוכלו בקרוב הקבוצות השונות לשדר קליפים של שערים באתרי האינטרנט שלהן, כמו גם סיקורים דחויים של משחקים המשודרים בערוצי הטלוויזיה הממלכתיים.

כמה מבין המועדונים המובילים בליגה, ביניהם מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל וצ'לסי, מתכננים הקמת מיזמי פס רחב משותפים עם שותפות מדיה, שבמסגרתם הם מעוניינים למכור מוצרי מרצ'נדייזינג ולהציע אפשרויות הימורים.

ההערכות הן כי הפופולריות של משחקי הליגה האנגלית הראשונה מתחזקת בעיקביות, בחלקה בשל ההצלחה המתמשכת של מנצ'סטר יונייטד ושחקנים כוכבים כמו דייויד בקהם.

ספקות מסויימים באשר לכושר המשיכה של הליגה ניכרו באוקטובר, בו חזרה בה NTL, חברת הכבלים הגדולה בבריטניה, מחוזה לשידור המשחקים בעלות של 328 מיליון ליש"ט במסגרת שידורי הטלוויזיה בתשלום.