בעל מניות בחברת ישראל אדלר: בעלי השליטה מנסים לרוקן החברה מנכסיה

"משפחת אדלר השתתפה בפרויקט עם אפריקה-ישראל באמצעות חברה פרטית"

מאיר חן, בעל מניות בחברת ישראל אדלר ובנו, חברה להשקעות מבני-ברק הנסחרת בבורסה, טוען שבעלי השליטה בחברה, ישראל אדלר ובנו צור אדלר, עושים בה כבתוך שלהם במגמה לרוקנה מנכסיה או לעשות עיסקאות תוך קיפוח בעלי המניות, והוא בתוכם, הזכאים להינות מהרווחים.

התובע טוען, שהחברה נהפכה למכשיר להפקת רווחים בידי גורמים אינטרסנטיים זרים, והדבר מהווה שימוש לרעה בכוחות הנתונים לבעלי השליטה. חן טוען גם, באמצעות עו"ד גלעד נרקיס, שקיים חשד שבחברה בוצעו מעשים חמורים.

לדבריו, ישראל וצור אדלר התחייבו, בתשקיף של החברה שהתפרסם בפברואר 1992, שלא לעסוק בתחום הבנייה כל עוד יחזיקו בשליטה בה. לדבריו, הם הפרו את התחייבותם והחלו להכשיר הלכה למעשה פרויקט בנייה למגורים ברמת-גן, באמצעות חברה פרטית שנמצאת בשליטתם, ושמה ישראל אדלר חברה לבניין.

הפרויקט כולל 204 יחידות דיור בשלושה מגדלים בני 22-15 קומות, והוא מבוצע בשיתוף עם החברה הקבלנית, דניה סיבוס, ומשווקת הפרויקט, אפריקה ישראל. לדברי חן, הדבר בוצע ללא אישור בעלי המניות בחברה הציבורית כנדרש בתשקיף.

חן טוען, שישראל וצור אדלר הפרו בפעולותיהם את חובת הגילוי כלפי ציבור המשקיעים וכן את הוראות רשות ניירות ערך. לדבריו, השניים גרפו רווחים עצומים לכיסם הפרטי, במקום שהרווחים יועברו לחברה.

חן טוען עוד, שמדובר בפרויקט רחב היקף, בעל משמעויות כלכליות אדירות, והפועל היוצא מכך הוא הפסד של סכומי עתק לחברה ולבעלי מניותיה. לדבריו, ישראל וצור אדלר ביצעו מחטף והצליחו לאשר את ההתקשרות באספה הכללית של החברה הציבורית ולהתיר בכך את התחייבותם המפורשת בתשקיף.

לטענתו, בדו"ח של החברה שנשלח לבורסה הוסתרה זהותו של הצד השלישי בעיסקה - חברת אפריקה ישראל. לדבריו, חברת ישראל אדלר ובנו, חברה להשקעות, קופחה בתמורה המגיעה לה: במקום 27 מיליון שקל מוצעת לה בדו"ח תמורה של כ-8 מיליון שקל.

חן מבקש מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לקבוע שענייניה של החברה מתנהלים בדרך שיש כדי לקפחו. כן הוא מבקש להורות על ביטול העיסקה ועל מינוי מנהל מיוחד לחברה, שיפעל לכינוס אספה כללית חוקית, שבה תובא לאישור העיסקה על בסיס מעמדה האמיתי של החברה, באופן שהחברה תהיה זכאית לתמורה שלא תקטן מ-27 מיליון שקל (ת.א. 110301).