העד העיקרי בפרשת כספי חברת הנפט אלף אקיטן בצרפת נלכד בפיליפינים

הן התביעה והן ההגנה במשפטו של שר החוץ לשעבר, רולאן דומא, שבעי רצון ממעצרו של מנכ"ל אלף לשעבר

העד העיקרי באחת משערוריית השחיתות הגדולות ביותר בצרפת בעידן שלאחר מלחמת העולם השניה הוחזר ביום שישי לאירופה, אחרי שנעצר במקום המקלט שלו, בפיליפינים.

אלפרד סירוון, המנכ"ל לשעבר, בן ה-74, של אלף אקיטן, חברת הנפט הממשלתית לשעבר, צפוי היה לנחות אמש בפרנקפורט ולהימסר מיד לידי השלטונות הצרפתיים. הופעתו הדרמטית והמפתיעה בעיתוי כה מכריע במשפט אמורה להניע עתה מחדש את הליכי המשפט נגד שורת אישים צרפתים בכירים, בהם רולאן דומה, שר החוץ שלעבר.

המשפט הוא תוצאה של חקירות שבוצעו על ידי שופט חוקר בתיק זה במשך יותר משבע שנים. נבדקו מעשים המיוחסים לאלף בין השנים 1989 ל-1993, במהלך כהונתו של הנשיא הצרפתי המנוח, פרנסואה מיטראן.

סירוון נחשב למוח שמאחורי הקלעים ולמי שעמד במרכזה של רשת תשלומים חשודים בשווי מיליארדי פרנקים מקופתה של אלף.

עורכי דין המייצגים הן את התביעה והן את ההגנה במשפט בנו את חלק הארי של התיק על עדויות שרק סירוון יכול להכחיש או לאשר. הם קיבלו בברכה את הידיעות על מעצרו ואמרו, כי הם צופים עתה שבית המשפט יעכב את הדיונים, עד אשר ניתן יהיה לעשות שימוש בעדותו של סירוון.

ז'אן רנה פרתואה, עורך דינו של שר החוץ לשעבר, אמר כי "האירוע משנה באופן מוחלט את מהלכי המשפט, ולפי דעתי, יקרב אותנו למציאת האמת". עוד אמר כי סיפר ללקוחו את דבר המעצר, וכי דומא הביע "שביעות רצון, שלווה וביטחון בעתיד".

דומא מואשם שניצל את השפעתו כדי להבטיח לכריסטין דבייר-גונקור, פילגשו דאז, משרה כשתדלנית של אלף. היא נהנתה מרווחים, ממתנות ומעמלות ששולמו לה על ידי אלף.

ליונל ז'וספן, ראש ממשלת צרפת, מסר כי המעצר מוכיח, כי "בסופו של דבר האמת יוצאת לאור וחושפת גם את מי שמנסה לברוח ממנה". סילוון היה במנוסה מאז 1997 ונעצר ביום ו' בעיר נופש מדרום למנילה.