מחר: החפרפרת - שעשועון הפרנויה החדש של קשת

אין ספק, כי החפרפרת המושקעת של קשת (על פי הערכות כ-150 אלף דולר לפרק), הדירה שינה ממחלקת הפרומו ששקדה על זריעת פרנויה בכל דרך אפשרית

בתום קמפיין ממושך שכלל הפחדות ושיבושי שידור מסתוריים (ומכוונים), עולה מחר (ג') לאוויר תוכנית הריאליטי-TV הישראלית הראשונה. אין ספק, כי החפרפרת המושקעת של קשת (על פי הערכות כ-150 אלף דולר לפרק), הדירה שינה ממחלקת הפרומו ששקדה על זריעת פרנויה בכל דרך אפשרית. סטיקרים ברחבי העיר וכתוביות חרום שרצו על המסך במהלך תוכניות כאילו פרצה מלחמה, היו רק חלק מהילת אי הוודאות והמסתורין שניסתה הפקת התוכנית להפיץ סביבה.

עכשיו נותר רק לעמוד בהבטחה הגדולה. המשנה למנכ"ל קשת אבי ניר, אמר היום ל"גלובס", כי התוכנית תומחרה למפרסמים כתוכנית מיוחדת. סמנכ"ל השיווק צביקה ליבליך, אמר כי החברה "הוצפה בביקוש לפרסומות". על רייטינג צפוי הם לא מוכנים להמר. התוכנית המקבילה של רשת הישרדות, שמתחילה השבוע עונה שנייה, לא שרדה עד כה אחוזי רייטינג שניתן להתהדר בהם.

יתרון החפרפרת, טמון בינתיים בישראליותה. בתוכנית, המבוססת על פורמט בלגי שהופק עד כה ב-40 מדינות, מככבים תשעה אנשים רגילי מראה מן היישוב בגילאי 22 עד 62, שמויינו מתוך מאות שהגישו מועמדותם, כפי שטוענים בקשת. העשירי גוייס מראש כחפרפרת, שתפקידה לשבש את מהלך העניינים התקין בקבוצה במשך תשעה שבועות של מסע גיבוש כאילו אנושי.

בהנחייתו של העיתונאי איתי אנגל, אמורים העשרה למלא משימות קבוצתיות בסגנון צופי, שייצברו לפרס כספי כולל של 200 אלף שקל. המשימות, כך מבטיח ניר, אמורות להיעשות מתוחכמות ומסובכות יותר ככל שיתמעטו מספר המשתתפים מפרק לפרק.

את הפרס, יקבל בסופו של דבר משתתף אחד בלבד - זה (או זו) שיהיה הקרוב ביותר להחשיד את החפרפרת בסוף כל פרק. מי שירחיק לקלוע בניחושיו, ייאלץ לעזוב. בסופו של הפרק הראשון, כבר עומדים המשתתפים בשתי משימות ואוגרים סכום של 23,500 שקל, תודות לספונסרים ארקיע, סלקום, שטראוס ודנשר.

בסופו של הפרק, מתקבלת גם תחושה של אחידות דעים בין המשתתפים בקשר לזהותה של החפרפרת. מה שמגביר את תחושת הפרנויה הפנימית בקבוצה. בקשת, בונים על העברת אותה תחושה גם לצופים בבית.

קשת אינטראקטיב, בשיתוף עם MSN ישראל ובית העיצוב מנטיס (בו היא מחזיקה 40%), הקימה אתר בשם who-is.co.il, שיחל לפעול בסוף שידור הפרק הראשון ויאפשר לגולשים לנחש את זהותה של החפרפרת.