צה"ל חיסל מחבל מאנשי דחלאן שניסה לבצע פיגוע בכפר דרום

ערפאת חזר לעזה בעקבות התערבות מצרית * בכיר בצה"ל: בעלי תעודות אח"מ הבריחו אמצעי לחימה

יאסר ערפאת נחת היום (ה') בצהריים בנמל התעופה בדהנייה בעקבות התערבות בינלאומית, בעיקר של מצרים ומדינות באיחוד האירופי.

במהלך הבוקר דיווחו גורמים פלשתיניים, כי ישראל מונעת ממטוסו של ערפאת לנחות בעזה, ולפיכך הוא נאלץ להישאר בתורכיה.

ישראל הכחישה את הטענות הפלשתיניות. גורמים ביטחוניים אמרו, כי באף אחד מהמקרים בהם נסגר שדה התעופה, לא נמנע עד כה חופש תנועה מערפאת. עם זאת, הם ציינו, כי ההערכות הן שבכירים ברשות הפלשתינית מבריחים בכלי הרכב ובמטוסו של ערפאת אמצעי לחימה.

ערפאת חשש מהשפלה של חיפוש ישראלי במטוסו, והוא פנה לנשיא מצרים, חוסני מובארק. רק לאחר שהובטח לו כי לא ייערך כל חיפוש במטוסו, הוא שב לעזה.

מקורבי ערפאת הביעו זעם רב על כך שבכירים ישראלים, כמו הנשיא קצב והרמטכ"ל מופז, כיוונו אצבע מאשימה ישירה לעברו של ערפאת.

בכיר בקבינט הפלשתיני אמר, כי הפלשתינים רואים בהתקפות על ערפאת סימן לגל חדש של הסלמה ישראלית.

בכירים בצה"ל הדגישו היום, כי לא ייתכן מצב בו ימשיכו אישים פלשתינים הנושאים תעודות אח"מ להבריח אמצעי לחימה בכלי רכבם הנעים ללא הגבלה.

בתוך כך, בצהריים נודע, כי המחבל שחדר הלילה לחממות כפר דרום וניסה לבצע פיגוע, הוא איש הביטחון המסכל הפלשתיני של מוחמד דחלאן. האיש, נאסר אל חסנאת, בן 19, היה חמוש ברובה קלצ'ניקוב ומצוייד בכמה מחסניות. הוא נורה ונהרג ע"י חיילי צה"ל.

סמוך לשעה 2.00 לפנות בוקר זיהו חיילי גבעתי דמות חשודה בתוך איזור החממות. בתצפית נראתה דמות חמושה נעה לכיוון עמדת צה"ל. החיילים פתחו באש לעבר הדמות, שהתבררה כמחבל. המחבל הבין שזוהה והשיב באש לכיוון החיילים, אבל הוא נהרג כעבור זמן קצר.

לדברי גורמים צבאיים, ההיתקלות היתה כאשר המחבל היה במרחק של 200-150 מ' מן הכוח ובמרחק ניכר של כקילומטר מן היישוב עצמו, כך שהוא לא סיכן בשלב ההיתקלות את בתי היישוב. הבוקר יצאו החיילים לסריקות וגילו את גופת המחבל.

לפני כשלושה חודשים נהרגו בחממות כפר דרום שני חיילי גולני, כאשר מחבל אחר, אף הוא קצין בביטחון המסכל של דחלאן, חדר לחממות כפר דרום, כאשר הוא חמוש.

גם סמוך להתנחלות מורג ברצועת עזה זוהה הלילה ניסיון חדירה של כמה דמויות. החיילים פתחו לעברן בירי, והן נמלטו לחאן יונס.

משטרת חברון עצרה, בסיוע צה"ל, בכפר חוסאן פלשתיני בן 35, בכיר בג'יהאד האיסלאמי החבר בתנזים. החשוד נעצר לאחר שנקשר כמי שעומד בראש אירגון של הפרות סדר והסתה ע"י הוצאת תלמידים מבתי הספר והמסגדים.