יו"ר חברת הביטוח AXA בוחן השקעות בהיי-טק בישראל והגברת השת"פ עם הפניקס

קבוצת הביטוח הפניקס מהדקת את קשריה העיסקיים עם חברת הביטוח הבינלאומית AXA. יו"ר הקבוצה, קלוד בבאר, מבקר בארץ כאורח הפניקס, שתערוך לכבודו הערב (ד') קבלת פנים רשמית בת"א. מטרת ביקורו היא בעיקר לבדוק השקעות אפשריות בתחום ההיי-טק בישראל.

AXA היא, לדברי הפניקס, חברת הביטוח הגדולה ביותר בעולם, וחברת ההשקעות השנייה בגודלה בעולם. הקבוצה מנהלת תיק השקעות של 950 מיליארד דולר, והיא, בין היתר, בעלת המניות הגדולה ביותר בבנק נסיונל דה-פריז, שהוא אחד הבנקים הגדולים בצרפת. AXA רכשה בשנים האחרונות חברות ביטוח גדולות בארה"ב, גרמניה וצרפת.

הקשרים העיסקיים העיקריים של הפניקס עם AXA מתבטאים בכך ש-AXA היא אחד ממבטחי המשנה הגדולים של הפניקס. בביקורו בארץ נפגש בבאר עם יו"ר הפניקס ובעל השליטה בה, יוסי חכמי. השניים דנו בהידוק הקשרים העיסקיים בין שתי החברות.

בבאר נפגש בעת ביקורו בארץ גם עם השר שמעון פרס, יו"ר הכנסת, אברהם בורג, נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, וראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט. כן ביקר בחברות היי-טק ובמכון ויצמן ברחובות.

מקורות המקורבים להפניקס אמרו ל"גלובס", כי הידוק הקשרים העיסקיים בין שתי הקבוצות יביא בעיקר להגדלת ביטוח המשנה שעושה הפניקס ב-AXA. כן נדונה אפשרות של פעילות משותפת בארצות חו"ל. AXA שמרכזה נמצא בצרפת, היא בעלת סניפים ושלוחות ב-65 מדינות בעולם.