ממשלת בולגריה שללה את הרישיון של בלקן-אייר

לפי סוכנות הידיעות הממשלתית של בולגריה, בלקן-אייר תוכל לקבל רישיון חדש רק בעוד 6 חודשים. קבוצת זאבי תובעת ממשלת בולגריה פיצויים של 230 מיליון דול

ממשלת בולגריה שללה אמש (ב') את רשיונה של חברת התעופה הלאומית של בולגריה, בלקן-אייר, שנרכשה על ידי קבוצת גד זאבי אחזקות. עתה נותרה החברה ללא רישיון המאפשר את פעילותה, ללא מטוסים, מאחר שאלה נלקחו ממנה על ידי החברות המחכירות, וללא מנכ"ל המנהל אותה בפועל, לאחר שצבי פרנק, המנכ"ל מטעם קבוצת זאבי, נאלץ לצאת את בולגריה מחשש למעצר.

בלקן-אייר הפסיקה את טיסותיה לפני שלושה שבועות, ביוזמת קבוצת זאבי. לדברי סגן שר התחבורה הבולגרי, אפיק גאראבדיאן, "שלילת הרשיון היתה צריכה להתבצע במקור ב-14 בפברואר השנה, המועד בו הפסיקה קבוצת זאבי את טיסות החברה, אך היא עוכבה כדי לאפשר לנוסעי בלקן-אייר שרכשו כרטיסים לממש אותם ולשוב לבולגריה ולמדינותיהם".

לדברי סוכנות הידיעות הממשלתית של בולגריה, BTA, בלקן-אייר תוכל לקבל רישיון חדש רק בעוד 6 חודשים. קבוצת זאבי תובעת ממשלת בולגריה פיצויים של 230 מיליון דולר, באמצעות המוסד לבוררות של האו"ם, אך נכון לעכשיו טרם מינתה בורר מטעמה, לאחר שנגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, דחה את הצעתה לשמש בתפקיד.