התפטר נשיא הטכניון, עמוס לפידות: "שמים לי רגל על כל צעד ושעל"

נשיא הטכניון, אלוף (מיל.) עמוס לפידות, הודיע הבוקר (א') על התפטרותו. לפידות שלח מכתב התפטרות ליו"ר חבר הנאמנים של הטכניון, הנרי טאוב, וביקש ממנו להתחיל בהקדם הליך מהיר לבחירת נשיא חדש לטכניון.

במכתב ההתפטרות מצביע לפידות על תפקוד סנאט הטכניון כסיבה להתפטרותו. לטענתו, חוסר ההגדרה החד-משמעית לתפקידי הסנאט גרם לאובדן זמן ולסחבת גם בעניינים דחופים, ולמעשה עוכב הטיפול כמעט בכל נושא, אקדמי ושאינו אקדמי.

לדברי לפידות, "התנהלות הסנאט כפי שהיא היום, כמעט בלתי אפשרית מבחינת הניהול השוטף, ומקשה על היכולת לבצע ביעילות משימות חשובות". לפידות ציין עוד במכתבו את אווירת החשדנות בה התקבל בטכניון ואת הנכונות המעטה לסייע ביוזמות שמקורן בהנהלה או בלשכת הנשיא.

בשיחה עם "גלובס" אמר לפידות: "חוקת ותקנון הטכניון עודכנו לקראת כניסתי לתפקיד באוקטובר 1998, ובשינוי נתווסף תפקיד הפרובוסט, פונקציה אקדמית בכירה. אחרי זמן קצר התברר שזה לא עובד. עד אז הנשיא עמד בראש המערכת, שימש גם כיו"ר הסנאט וכולם היו כפופים לו.

"ד"ר דני וויס מילא את תפקיד הפרובוסט במשך שנה וחצי, במהלכן היו ויכוחים לגבי סמכויותיו, על אף שרשמית הוא היה כפוף לנשיא. על פי דרישתי הוא התפטר, ומיד אחרי כן שינה חבר הנאמנים את החוקה והתקנון, והחזירם למצב הקודם".

לדברי לפידות, נוצר מצב של כוח יתר בידי הסנאט, שמנע ממנו לקדם עניינים, ביניהם מינוי משנה לנשיא לפיתוח אקדמי. לדבריו, "אין לי טעם להישאר אם שמים לי רגל על כל צעד ושעל, ולא נותנים לי לקדם עניינים שהם מהותיים לטעמי".