בעלי אכטמן הנדסה, אלכס אכטמן, רכש את חברת התעופה כנפי פז

החברה מפעילה 16 מטוסים קלים שילם 2 מיליון דולר תמורת החברה לטיסות שכר

איש העסקים אלכס אכטמן, לשעבר מבעלי חברת התעופה ישראייר, רכש בשבוע שעבר את חברת התעופה כנפי פז, הפועלת בחיפה ועוסקת בהפעלת טיסות שכר ומוניות אוויר. לדברי אכטמן, הוא שילם תמורת החברה כ-8.5 מיליון שקל (כ-2 מיליון דולר).

כנפי פז נוסדה לפני כ-30 שנה. במתכונתה הנוכחית היא פועלת כ-15 שנה. החברה היתה עד כה בבעלות שמואל שרון והרופא התעופתי ד"ר אבי ברלב. החברה מפעילה כיום 16 מטוסי נוסעים קלים. הם משמשים לפעילויות של טיסות שכר ליעדים בינלאומיים, לשירות של מוניות אוויר לאנשי עסקים, וכן ללימוד טיסה.

עם צי מטוסיה נמנים 6 מטוסי צסנה-172, המסוגלים להטיס 4 נוסעים; 6 מטוסי צסנה-152 המסוגלים להטיס שני נוסעים; מטוס מדגם אצטק דו-מנועי, המטיס 6 נוסעים; מטוס צ'רוקי, גם כן ל-6 נוסעים; ומטוס מדגם מוני, להטסת נוסעים לטווחים קצרים.

מחזור המכירות של כנפי פז הוא כ-2 מיליון דולר בשנה. לדברי אכטמן, בכוונתו להשקיע בחברה 4.5 מיליון דולר נוספים, בין השאר באמצעות רכישת מטוסים נוספים.

אכטמן אמר היום (א') ל"גלובס", כי רכש מחברת ריית'און מטוס מדגם 'פרמייר' סילוני בעל שני מנועים, שמסוגל להטיס 6 נוסעים, וכי יצרף אותו לצי של כנפי פז. "זהו מטוס חדש לחלוטין, שהיצרנית סיימה לתכננו רק באחרונה, והוא כבר קיבל את אישורי מינהל התעופה האזרחית של ארה"ב. כבר עתה אצרף לחברה מטוס אחר שנמצא בבעלותי, מדגם צסנה-425, המסוגל להטיס 5 נוסעים".

כנפי פז היא החברה הגדולה בישראל, מבחינת מספר המטוסים, בתחום מוניות האוויר. מלבדה פועלות חברת ג'ט-לינק, שבשליטת זיסר וורטהיים, המפעילה 2 מטוסים, וחברת רד-ווינג, שמפעילה חברת כימניר, שגם בה 2 מטוסים.

אכטמן היה מבעלי חברת כנפי העמק, שהפכה בהמשך לחברת ישראייר. הוא החזיק בזמנו ב-15% ממניות ישראייר, אך בעקבות חילוקי דעות עם קבוצת גנדן, שבבעלות נוחי דנקנר ואבי פישר, הוא מכר את מניותיו לקבוצה, ויצא מישראייר. בבעלותו של אכטמן גם מפעל אכטמן הנדסה, המייצר גוררים למטוסים ומלגזות לתעשייה.