דלתא תבצע מיוני 7 טיסות בשבוע לארה"ב; הקו יהיה שוב התחרותי בארץ

טיסה במחלקה ראשונה תעלה רק 1,999 דולר * תתחרה באל-על ובקונטיננטל

קו הטיסות בין ישראל לארה"ב ישוב מ-2 ביוני להיות התחרותי ביותר בתעופה בארץ. חברת התעופה האמריקנית דלתא, הודיעה היום (ב'), כי תעמוד בתוכניתה ותתחיל לבצע טיסות לישראל וממנה, במתכונת של 7 טיסות בשבוע. דלתא תציע במחלקת העסקים-ראשונה שלה בקו ת"א-ניו-יורק מחיר של 1,999 דולר בלבד לטיסת הלוך ושוב.

מחיר זה הוא נמוך במידה ניכרת מאשר המחירים המוצעים בחברות התעופה קונטיננטל (3,333 דולר), ואל-על. במחלקת התיירים תעלה הטיסה בדלתא 739 דולר, מחיר ממוצע בקו בתקופה הזאת.

לאחר תחילת פעילות דלתא, יפעלו בקו 3 חברות תעופה סדירות - יותר מאשר בכל נתיב אחר מישראל ואליה. בעבר פעלו בקו לארה"ב 4 חברות תעופה סדירות - אל-על, טאואר-אייר, טי.וו.איי וקונטיננטל. שתיים מהחברות האמריקניות יצאו מהתחרות - טאואר-אייר, בעקבות פשיטת רגל, וטי.וו.איי, שנרכשה ע"י אמריקן-איירליינס, וזו הפסיקה את טיסותיה לארץ.

תוכניותיהן של חברות תעופה ישראליות, כגון ארקיע ואיסתא, להפעיל טיסות שכר לארה"ב לא יצאו לפועל. כמו כן, הוקפאה תוכניתה של אמריקן-איירליינס לפתוח קו עצמאי לישראל.

דלתא מסרה, כי אין בכוונתה לפתוח בארץ משרד מכירות עצמאי, וכי היא תמשיך את מכירת המוצרים והטיסות באמצעות חברת ענדל תעופה. דלתא מינתה את מוריסה גרינברג לתפקיד המנהלת המסחרית בישראל, ואת עדה מנדוליני לתפקיד מנהלת התחנה בשדה התעופה בן-גוריון.

גרינברג החלה לעבוד בדלתא בשנת 1984 ועסקה במיגוון תפקידי שיווק בארה"ב וביעדים בינלאומיים, כולל טיפול בשיתופי פעולה בנושאי קוד-שרינג. מנדוליני מגיעה לארץ מתפקיד מנהלת תחנת דלתא בגוואטמלה.

טיסת דלתא DL‏97 תמריא מהארץ מדי יום בשעה 13:50 ותנחת בשדה התעופה קנדי בניו-יורק ב-18:25. הטיסה בחזרה (DL‏96) תמריא ב-18:05 ותנחת למחרת ב-11:50. דלתא תפעיל בקו מטוס מדגם MD-11. לחברה הסכמי קודשרינג עם אייר-פראנס, איירו-מכסיקו, קוריאן-אייר ו-CSA הצ'כית.