מומיה על כנפי ההצלחה

"המומיה 2" (ארה"ב 2001) , סרט ההמשך, מסתמן כלהיט. כבר בשבוע הראשון הרוויח במולדתו למעלה מ-60 מיליון דולר. וההישג המרשים הזה שייך לסטיבן סומרס צעיר מבטיח, שגם מקיים.

סומרס, שהמציא את המומיה הראשון, ואף כתב וביים אותו, ממריא על כנפי ההצלחה הלאה. סומרס שואב השראה מסרטי "אינדיאנה ג'ונס", אבל גם צוחק מהם.

השנה היא 1935, עשר שנים אחרי האפיזודה הקודמת, ברנדן פריז'ר ורייצ'ל וייז, בני הזוג שחבר אז יחדיו, ממשיכים מולנו, כשהם כבר נשואים ומגדלים את בנם בן השמונה. גם הדוד ג'ון האנה בסביבה.

על אף שהמשפחה גרה בלונדון, אירועים מצמררים במדבר סהרה מפירים את שלוותם, ומושכים אותם בעבותות של רומנטיקה, מיסטיקה שחורה, כסף והרפתקנות, חזרה אל מצרים הפרעונית. האפקטים הם שחקני משנה הכרחיים בסרט הזה.

הישראלי, עודד פהר, שכבר הגיח עם המומיה הראשונה, מפאר בנוכחותו גם הפעם. 120 דקות.

"צבע גן העדן" (ארה"ב, 2000) הוא סרט איראני שהגיע אלינו בהפתעה גדולה. עד עתה הסתפקנו בסרטים של משפחת מחמלבף (האב והבת), שהגיעו אלינו דרך הצרפתים. הפעם מגיע סרטו החדש של מג'יד מג'ידי באמצעות חברת הפצה אמריקנית.

מג'ידי הוכיח כבר בסרטו הקודם, "ילדי גן העדן", את כשרונו הוודאי (הסרט היה מועמד לאוסקר, לפני שלוש שנים). גן העדן הנוכחי מקושר לעיוורון. הגיבור, מוחמד, הוא עיוור מלידה. בן תשע וחי בבדידות בפנימייה לעיוורים. כשכל חבריו יוצאים לחופשה ארוכה, מתעכב אביו של מוחמד. האב זה עתה התאלמן, ועל צווארו מונח גם עול פרנסתן של אמו ושתי בנותיו. מוחמד מיותר, אבל הילד מסרב לוותר. הוא מתעקש לשוב לכפר הולדתו, אל אחיותיו ואל סבתו האהובות. על רקע יופי עוצר נשימה, הסרט מסתיים בטרגדיה. 90 דקות.

"אחרי הגשם" (יפאן, 2000). את התסריט כתב אקירה קורוסאווה, שבינתיים הלך לעולמו. לכן את משימת הבימוי נטל עוזרו הוותיק טקאשי קויזומי, שעבד לצידו של המאסטר במשך 28 שנים.

קויזומי, בן ה-57, ניסה והצליח להתאים עצמו לסגנונו של הגאון, ועל אף שזה סרט ראשון שעליו הוא חתום כבמאי, התוצאה מרשימה ביותר.

התסריט, שמבוסס על סיפור מאת שוגורו ימאמוטו, משיב אלינו את עולם הסמוראים, האופייני כל-כך לקורוסאווה.

העלילה מתרחשת במאה ה-18. כאשר הנהר עולה על גדותיו, נאלצים הסמוראי מיסאווה (אקירה טראו) ואשתו (יושיקו מיאזאקי) להמתין בפונדק דרכים. בדרכו המיוחדת, מעביר הסמוראי את זמנו עם באי הפונדק ומעניק להם כמה רגעי חסד.

כאשר ניתן סוף סוף לעבור את הנהר, יוצאים הסמוראי ואשתו להביא אוכל לחבריהם, אבל בדרך ממתינים להם סמוראים נבזים, שהסמוראי החביב, בעל החיוך הנצחי, מצליח להביס, ומיד. מי שרואה ומתפעל הוא אדון האחוזה שנקלע למצב, ומכאן מתפתח סיפור מקסים. 97 דקות.