צו לפירוק קווי אשראי לישראל

ביהמ"ש המחוזי בת"א הוציא צו לפירוק החברה שהיתה, בשליטת קבוצת יובל רן

ביהמ"ש המחוזי בת"א הוציא צו לפירוק חברת קווי אשראי לישראל, שהיתה בשליטת קבוצת יובל רן. ביהמ"ש מינה את מפרקיה הזמניים של החברה, רו"ח חיים רבינוביץ ועו"ד יצחק מירון, כמנהלים מיוחדים של החברה.

החברה נשלטה על ידי חברת קווי אשראי לישראל שירותים פיננסים משלימים, הנמצאת גם היא בפירוק. בשנת 1997 ברחו מהארץ שנים ממנהליה העיקריים, יובל רן ונתן שוורץ.

בקשת הפירוק הוגשה ביולי אשתקד על ידי רבינוביץ. בבקשה נאמר, כי לצורך פעילות חברת-הבת, העבירה לה חברת-האם מאות מיליוני שקלים, וחברת-הבת השתמשה בכסף בעיקר להלוואות בשוק האפור והשקעות נוספות. נכון למארס 1997, הסתכמה יתרת החוב של חברת-הבת לחברת-האם ב-108 מיליון שקל.

מבדיקה ראשונית, הוסיף רבינוביץ, נראה, כי בחברת-הבת כמו בחברת-האם, בוצעו פעולות שונות תוך חריגה ממינהל תקין וכנראה גם מטוהר המידות. על כן, טען רבינוביץ, יש צורך להמשיך ולבצע חקירות ובדיקות בחברה שהיתה אז בכינוס נכסים.

בדו"ח הביניים שהגישו אתמול (א') המפרקים הזמניים לביהמ"ש, נאמר, כי במהלך החקירות והבדיקות הסתבר, כי קיים קושי בביצוע הבדיקות, בין היתר בשל העובדה שמרבית ספרי החברה ומסמכיה עלו באש עוד לפני מינוי המפרקים. מסמכים נוספים נעלמו, וכן נעלם הדיסק הקשיח של מחשב החברה, עליו אמור היה להימצא מידע רבת ערך.

לדבריהם, מספר יועצים ובעלי תפקידים התחמקו בעקביות מלשתף פעולה עם המפרקים, ובנוסף הסתבר, כי החברה הלוותה כספים לבעלי תפקידים שונים. (פש"ר 1574/00).