פרויקט שיקום המבנים של רשת אנקורי

מעבר להתאמה לצרכים החינוכיים, מאמינים באנקורי כי בניינים עתיקים אשר עברו שיקום מוסיפים נופך של חמימות, משפחתיות ואווירת לימודים טובה יותר. ארבעה מבנים בחרה הרשת לשימור

בהנהלת רשת אנקורי התפתחה אהבה לשיקומם של מבנים, המשמשים כקמפוסים של הרשת. מעבר להתאמה לצרכים החינוכיים, מאמינים באנקורי כי בניינים עתיקים אשר עברו שיקום מוסיפים נופך של חמימות, משפחתיות ואווירת לימודים טובה יותר. ארבעה מבנים בחרה הרשת לשימור:

קמפוס ירושלים - הקמפוס שוכן במבנה הניצב ברחוב הרב קוק 7, בצמוד לבית הרב קוק ובית אנה טיכו. בעברו שימש כחאן ערבי גדול, המורכב משמונה חדרים גדולים מאוד. בשנות ה-70 של המאה ה-19 שימש המבנה כבית היתומים האספניולי. בימים שטרם הקמת המדינה, פעל בו בית הספר לבנים. במהלך מלחמות ישראל שונה הבניין בכדי שיענה על צורכי הביטחון. רשת אנקורי שיפצה את המבנה והכשירה אותו לצרכים חינוכיים מודרניים, מבלי לפגוע בייחודו האדריכלי וההיסטורי.

קמפוס חיפה - שוכן בבית איתין בעיר. המבנה נבנה על ידי יהודה איתין, חבר "אסיפת הנבחרים", שייצגה את הישוב העברי בפני השלטונות הבריטיים. בנייתו נערכה בין השנים 1924-1921. עד לשנת 1957 שימש כבית הספר לאחיות של בית החולים רוטשילד. בשנת 1958 הפך המבנה לבית הספר "במעלה", כשלצידו הוקם ביתו הפרטי של המנהל, בעקבות המלצת משרד החינוך דאז, כי ראוי שמנהלי בתי הספר יתגוררו בסמוך למקום עבודתם.

גימנסיה "סוקולוב לאור" - שוכנת במבנה ברחוב עזה ביפו. הבניין נבנה בשנת 1860 ומאז עבר שינויים רבים, בהתאם לשינויים הארכיטקטוניים והדמוגרפיים של העיר. ניתן למצוא עדויות לתקופות אלה בחלקי המבנה השונים. בשנת 1988 שיפצה אותו רשת אנקורי בהשקעה של 600 אלף דולר. המשחזרים נעזרו במחקר היסטורי מקיף על סגנונות הבנייה בעיר.

בניין ההנהלה וביה"ס לבגרות ופסיכומטרי - ממוקם ברחוב סירקין בת"א, בשכונה שנקראה בעבר תל נורדאו. המבנה הוא שילוב של סגנון בנייה אקלקטי ובנייה אירופאית. בשנות ה-30 של המאה הקודמת שימש כמבנה מגורים, שבא לענות על מצוקת הדיור שנגרמה בעקבות העלייה המוגברת. משנות ה-60 שימש כמוסד חינוכי.

לדברי מנכ"לית רשת אנקורי, אביבה הבר: "המטרה בשיקום המבנים היא קודם כל היסטורית, ואפילו רגשית. הכרת העבר והקשר אליו מבטיחה את הנצחתו והעברתו לדורות הבאים. מעבר לכך, אין להתעלם מהעובדה כי כל המבנים בהם בחרנו עונים על צרכי מערכת החינוך, וממוקמים בלב הערים ובסמוך לצירי תנועה מרכזיים. כעת, משהרשת מתרחבת ויוקמו סניפים בערים נוספות, אנו מתכוונים לאתר מבנים עתיקים אותם נשקם ובהם ימוקמו הקמפוסים".

רשת אנקורי הינה רשת להקניית ידע מגיל תיכון ועד קבלה ללימודים גבוהים, בשיטות לימוד מתקדמות.