אושרה להפקדה תוכנית לחניון תת-קרקעי בן 7 קומות במתחם תיאטרון הבימה

במקום החניון הקיים במקום, הכולל כ-260 מקומות חניה, מציעה התוכנית בניית חניון תת-קרקעי בן שבע קומות בשטח כולל של 66 אלף מ"ר, שיספק בין 1,200 ל-1,500 מקומות חניה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א אישרה היום (ד') להפקדה תוכנית לחניון ציבורי תת-קרקעי וככר, שתקרא "ככר התזמורת", במתחם תיאטרון הבימה והיכל התרבות.

תוכנית המתחם משתרעת על פני 44 דונם בבעלות עיריית ת"א, שהיא גם היוזמת של התוכנית. התוכנית כוללת פיתוח ככר ציבורית, שתשמש כשטח ציבורי פתוח, ורחבת כניסה למוסדות התרבות ולגן יעקב, וכן פיתוח סביבת הולכי רגל ורוכבי אופניים.

במקום החניון הקיים במקום, הכולל כ-260 מקומות חניה, מציעה התוכנית בניית חניון תת-קרקעי בן שבע קומות בשטח כולל של 66 אלף מ"ר, שיספק בין 1,200 ל-1,500 מקומות חניה. מתוך 66 אלף המ"ר, יוקצו 5,500 מ"ר לשטחי שירות תת-קרקעיים, ועוד כ-3,500 מ"ר שישמשו לאולמות מוסיקה וקונגרסים, כפעילות משלימה להיכל התרבות.

כמו כן, מציעה התוכנית תוספת שטחים לבניין תיאטרון הבימה בשטח של 2,800 מ"ר - תוספת קומה שתשמש את הנהלת התיאטרון, ומשרדים ואולמות חזרה. בנוסף, ייבנו 1,000 מ"ר נוספים, שישמשו כאכסדרת כניסה לתיאטרון הבימה במפלס הככר.

על פי בדיקות שערכו מתכנני התוכנית, במקום קיים מחסור של אלפי מקומות חניה, ותוספת זו תשפר את המחסור הנוכחי. מהנדס העיר, דני קייזר, מסר: "אני רואה בתוכנית כפעולה של שיקום עירוני כולל, שייתן פתרון אורבני, תכנוני ותנועתי למצוקה הקשה באיזור.

"כיום, החניה באיזור פרוביזורית ומקשה על חיי היום יום של תושבי המקום. במידה וניצור היצע חנייה נוסף, נוכל על ידי אכיפה נכונה לפתור חלקית את הבעיה. הוספת האכסדרה לתיאטרון הלאומי תוסיף לו נופך ותסיר מעט מהאנונימיות שנוצרה למבנה".

לצוות התכנון שותפים אדריכל אבנר שהין, שערך את התוכנית, אדריכל ליטל סמוק-פביאן, מתכננת הנוף, משרד תומר הנדסה בע"מ, האחראי על תכנון התנועה, והאמן דני קרוון, שאחראי על התכנון הסביבתי.

ההשקעה בפרויקט מוערכת ב-68 מיליון שקל. בעיריית ת"א ובחברת אחוזת החוף מתכוונים לגייס את המימון באמצעות איגרות חוב פרויקטליות מהציבור. סמנכ"ל אחוזת חוף, יעקב דץ, ציין, כי כבר התקיימו דיונים ראשוניים בנושא זה עם משרד האוצר, וההערכות הן שהאוצר יאשר את הנפקת איגרות החוב הפרויקטליות.